torsdag 18. november 2010

Minus "frys-i-hjel" temperatur i november!!!

Torsdag morgen, midt i november, minus 16,8 grader ute... Orker nesten ikke tenke tanken på å gå ut engang. Fysj, det er kaldt!!! Men en venninne sa i går; om et par måneder sider vi at "Åh, i dag er det BARE minus 10!" Jeg vet jo hun har rett, men det er skrekkelig kaldt i dag!!!

Det ble ikke noe blogginnlegg i går, jeg hadde rett og slett hendene fulle med å svare på kommentarene på forrige innlegg + alle mailer og FB-mailer som rett og slett haglet inn. De fleste kunne ikke tro sine egne øyne når de leste hva jeg skrev, mens andre igjen forstod så veldig godt!!! Jeg måtte faktisk le av hele greia! Og alle som skrev, både her og der; TUSEN TAKK!!! Det varma dette spenna gæærne hjertet veldig mye!!! ;-)

Bildet av meg er fra slutten av mai i år. Et halvt år siden. Heldigvis føler jeg at ting går fremover. Selv om det helt klart er langt igjen til målet, føles det ikke like uoppnåelig. Jeg er på en kolosal berg-og-dal-bane, noen dager er alt så vanvittig bra, andre dager klarer jeg ikke se lyset i det hele tatt! Gruvearbeiderne i Chile, som satt fast i den sammenraste gruva, de er et veldig godt bilde. Langt der nede i dypet, først uten å vite om de fikk hjelp, så ventingen på å få hjelp, så skulle de heises opp, en og en, mot dagslyset igjen. Ingen var sikre på utfallet, selv om de fikk hjelp, men; det gikk bra til slutt! Alle kom seg helskinnet opp og ut av hullet! Sånn kommer det til å gå med oss som har det tungt også! I belive!!!

Jeg må ta med en geocaching-nyhet; Her er et bilde av en av TravelBugene mine, TeamSkoglundTravelTrain. Den hadde som mål å reise til Gran Canaria, og reise rundt der, til vi kom på besøk. Nå er den der! Like ved Puerto Rico. Etter å ha blitt lagt i en cache på Værnes, flytta den seg til Oslo, hvor den ble plukket opp av en reisende som skrev; "Hopefully the first to say "so I took the train to Gran Canaria...." :-)". Så nå er den på den spanske øya, i en cache som heter "Stairway to heven"... Jeg GLEDER meg til jeg blir frisk og skal dra på cachejakt der nede!!! Foreløpig får jeg bare kose meg med å følge den på sin vandring...

I dag skal jeg fortsette å prøve å få pulsen ned til normalt nivå. Kanskje få laget ferdig et litt spesielt bursdagskort... vi får se...

Tusen takk for oppmerksomheten!
Plutselig kommer ei oppdatering fra "Villa Galskap"!!!

4 kommentarer:

  1. Så moro at toget har nådd målet sitt! Vår TB som er på vei til frihetsstatuen overvintrer tydeligvis i Tennessee (er det vinter der nå?), for den har ikke beveget på seg på lenge. Men det er helt greit, vi har det ikke travelt :)

    Jeg har heller ikke best erfaring med å bestille møbler, og når jeg først har fått møblene, har det gjerne vært noe galt med de. Så lykke til, håper dere får det fortere enn svint! :)

    Stor klem :)

    Og PS! Du fortjente hver eneste kommentar som kom inn på innlegget ditt, moro å se at det engasjerer så mye, og håper det genererer masse mer kommentarer til deg!

    SvarSlett
  2. Vel, den TB'en vår har bare nådd delmålet sitt, og nå håper vi den reiser fra cache til cache på Gran Canaria, helt fram til vi kommer oss nedover!

    Vi har ikke vært plaget med at det har vært feil med de møblene vi har fått, men mere at de har sagt det kom til å ta 3-4 uker, og så tar det 3-4 måneder... og det er max irriterende, så egentlig har vi slutta å bestille. Har de ikke det vi skal ha på lager, så drar vi et annet sted. Men denne gangen, når madrassene våre var halv pris, og overmadrassen var også nesten halv pris, så tar vi sjansen og bestiller!!!

    Ang. kommentarene; jeg skjønner jo det at det ikke er sånn at folk ikke får til å kommentere - det er vel mere at de ikke har noe å si... for DÆVEN det hagla inn med kommentarer i går!!! Og det setter jeg selvsagt STOR pris på!!!

    Stor klem tilbkae, Kjersti!
    Du er bare min toppkommentator!!!
    *SMASK*

    SvarSlett
  3. Madrasser er jo rådyrt i utgangspunktet, så når man skal ha nye og får de til halv pris, må man jo bare. Når jeg kjøpte sofaene mine var det feil både på første, andre, tredje og fjerde leveranse, så jeg endte med å beholde den første og fikk et solid avslag i prisen. Så jeg ble fornøyd jeg :)

    Lett å kommentere hos deg, jeg har jo alltid noe å si *ler*
    Stor klem :)

    SvarSlett
  4. "Skrivetroll" som meg og deg, har vel alltid noe å bidra med... Og siden det er et tegn på intelligens å ha meninger om alt mulig - og formidle dem, så må jo vi være ekstremt intelligente!!! *GAPSKRATTER*

    *KLEM*

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!