mandag 16. august 2010

Bergen, med store-Nikon...!!!

Paraplyer finnes i alle former og varianter i Bergen. Denne finnes midt i sentrum, jeg vet ikke helt om den holder noen tørre, men fin er det i allefall! På min vandring, de i overkant av 80 km som jeg gikk i løpet av den uka vi var i Bergen, så fikk jeg mye tid til å tenke og reflektere over saker og ting. Blandt annet om hvor forskjellige vi mennesker er, og hvor forskjellig vi ser på saker og ting. Noe som betyr NULL for enkelte, betyr ALL VERDEN for noen andre. Tengte også en del på hva jeg valgte å bruke tiden i byen på, og hvordan jeg gikk med meg sightseeing'en. Jeg gikk fra cache til cache, mens jeg leste om severdighetene på GPS'en, mens....


Noen velger å sette seg på en buss og ta bilder av ting i forbifarten!


Andre sleper rundt på alle handleposene, mens de vandrer fra butikk til butikk til butikk til butikk..... o.s.v....


Og noen foretrekker å følge som et slep etter en guide med en plakat opp i lufta!


Bryggen i Bergen. Her er vi og tusler innimellom trebebyggelsen, og ser på alt det flotte og EKSTREM-dyre som blir solgt her!!!


Her logger jeg en cache, og noterer i boka mi. I løpet av Bergensturen fant jeg hele 87 cacher, mens jeg måtte gi opp letingen av 13 stykker. God uttelling det. Åh... det vil faktisk si at jeg har lett etter akkurat 100 cacher på turen!!! Det oppdaget jeg ikke før nå!!! Av og til er bloggingen også en god ting... ;-)


Av og til var det som å se nedover bebyggelsen i Tyrkia, det eneste som på en måte manglet var "varmtvannstankene" på takene! Tett i tett i tett, står husene... Tror ikke dette hadde vært noen boform for meg! Støy og folk over og under og ved siden og rundt på alle kanter?!?! Nei.... tror ikke det....


Men innimellom bebyggelsen fantes det mye vakkert også. Velholdte hus og masse blomster i krukker og kasser! Så her var storbyen veldig innbydende.


Bryggen i Bergen. Mange båter ved kai. Et yrende folkeliv, uansett om det er sol eller regn. Denne dagen, denne timen, var det SOL!!!

Lykkelig over cache-funn i den magiske skogen!!! Små øyeblikk hvor jeg er har det så SYKT bra!!!

Fantastisk utsikt fra toppen av byfjellet!!!


Så sant, så sant!!! Dette er eksempler på skilt som var satt fast på ryggen på alle benkene som var plassert ut på fjellet Fløybanen gikk opp på!!!


Dette skiltet er til de som skal på tur på ukjent vei.... ;-)

Av og til kan man bare se at denne dama er veldig fornøyd! Her er vi på vei å skal dra ned med Fløybanen igjen, og jeg har vært innom og fått meg en Fløybanen-kjøleskap-magnet!!! Oh'lykke!!!

Pingvinene inngjerdet på Akvariet. Merket på vingene... De hadde det nok helt sikkert bra, og jentene som underholdt med dem og selene var veldig flinke, men jeg synes likevel sånne dyr skal leve i det fri! Litt rar jeg!!!


Denne selen lå bare på bassengkanten og viste seg fram...


Ser du den fantastiske blå fisken? Den var bare Akvariets søteste skapning!!!


Et spooky akvarium i Akvariet i Bergen. Ikke så godt å se hva det er, men det var litt spooky.

3 kommentarer:

  1. Så dere den utrolig stygge steinbiten på Akvariet da? Jeg fikk et skikkelig monsterbilde av den i fjor, du finner bildet her:
    http://gallery.pilaris.net/#25.70

    Utsikten fra byfjellet var upåklagelig!

    Klem :)

    SvarSlett
  2. Skal sjekke bildet. Synes steinbiten er så stygg at den er søt!!! Og så var det mange fine koraller og sjøstjerner...

    Ser du det andre "skilt-bildet"? Det er på en måte til deg, nå når dere skal ut på jakt!!! ;-)

    SvarSlett
  3. Skal love deg at vi har gått en del feil veier, men så har vi fått sett mye også. Tusen takk!

    Klem :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!