tirsdag 3. juni 2014

Huset mitt er blitt veldig fint - om jeg skal si det selv! ;)

Det er bare dager igjen før jeg kan si meg ferdig med "Prosjekt HAGE". De tingene jeg hadde planlagt å gjøre her hjemme før sommerferien startet, er gjort - og vel så det.

Det er bygget verandaer/plattinger, gjerde og trapp. Jeg har fått plantet busker blomster i skråningen under verandaen og på fremsiden av huset. Mye av malejobben er gjort, resten kan jeg ta litt innimellom når lysten kommer over meg. Det som gjenstår av gjerdet i hagen har jeg planlagt å gjøre ferdig til neste vår. Rundt 300 "stakitter" må kappes, grunnes og males først!

Ett vindu på loftstua skal skiftes før høsten kommer. Det samme burde vært gjort med verandadøra ut fra stua, men jeg tror det får bli til neste år.

For å vise for en stor forskjell jeg synes det er på huset før og nå, har jeg leta opp noen gamle bilder:



2007
2013
Bildet til venstre er litt snodig (sammenpresset?!?!), det er en "Print Screen" fra "Google street view", slik huset mitt så ut for 7 år siden.

Til høyre ser dere hvordan det var da jeg kjøpte det.



I går kveld var jeg ute for å smøre første strøk på kabeltrommelbordet mitt, samtidig tok jeg noen bilder av hvordan det ser ut her nå. Jeg er veldig fornøyd med forandringen.
Rent og pent med plattingen. Grønt og fint med trær og blomster. Nymalt. Jeg føler at det ser velstelt ut.

Siden jeg bor i sentrum er det kjekt å ha ett gjerde mot gata. Nå er denne gata ganske trafikkert, noe som ikke er å vente så sentralt, så da er det greit at gjerdet er på plass.
Den store stabelen med ved som er båret opp på parkeringsplassen skal jeg ta fatt på nå snart. Kappe opp og stable på de to pallene ved siden av husveggen. Inne i garasjen er det fullt, så jeg får lagre litt ute også. Hvis jeg får litt hjelp av ungdommen, så regner jeg med at det går veldig raskt unna!
 
Jeg er veldig stolt av hva jeg har fått til! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!