onsdag 6. august 2014

MEGA eventet i Umeå!

Mandag var jeg vel hjemme etter ei langhelg i Umeå med geocaching i fokus. Det ble ei knallkoselig helg og MEGA eventet her var 100 ganger bedre enn det jeg var på i Finland i fjor. Helt fabelaktig.

Jeg hadde egentlig planlagt å fricampe, men jeg fant ut at det ble for skummelt, så jeg tok inn på First Camp, en campingplass like utenfor sentrum. Her bodde også de fleste andre geocacherne som jeg kjenner, så vi hadde det meget sosialt om kveldene etter milevis med gåing mellom cachene. 11 av "mine" cachere var i Umeå. 7 av dem bodde på campingen - og 2 var innom hver kveld. Vel, vi var nå bare der om kvelden, sent om kvelden, samt sov der om natta.

Signal The Frog var der!!! For en opplevelse å møte han!!! Endelig, etter 4 år som geocacher fikk jeg endelig møte geocachingmaskoten som bare er så vanvittig søt... Jeg, rar?!?! Tja... alle som var der var nok veldig glade for å møte han! For å si det mildt....

Jeg ble gjort kjent med nye cachetyper; Wherigo, Virituell og Lab-cacher. Det var morsomt å lære noe nytt, igjen... for det er hele tiden nye ting å lære seg, masse nye ting.

Disse Lab-cachene er det bare mulig å logge innen en viss tid, så blir de borte, de vises aldri på nettet, kun på telefonen. Det var oppgitt diverse steder i Umeå som man skulle besøke, der var det en kode som vi tastet inn - og Vips! var en cache logget. Vi klarte alle ti og jeg gleder meg til neste gang jeg får muligheten til en slik utfordring.
 
Umeå er en vakker by, men for å være ærlig var det lite jeg fikk sett av den. Vi gikk stort sett med øynene festet til skjermen på GPS og telefon, som seg hør og bør for en geocacher.
Men noen bilder fikk jeg tatt. Det var strålende sommervær og veldig varmt, så tempoet på vandringen fra cache til cache var ikke så veldig høy.
 
Noen cacher var mer utfordrende enn andre. På dette stedet ble vi etter hvert en hel gjeng som lette. Det tok litt tid, men plutselig var den funnet og applausen var stor. Uten at jeg vil avsløre her hvor cachen er, så vil jeg vise dette bildet, hvor cachen vises klart og tydelig - bare man åpner øynene!

Vi har bygget lego, hjulpet Jesus-barnet til verden, hatt ett Zen-moment, klattret i trær og ja, ellers alle de vanlige utfordringene en geocacher stilles ovenfor...

Puslespill, ja... det må da unektelig se litt snodig ut når 9 "voksne" mennesker sitter under noen trær ved en gangvei og bygger lego... men det føltes helt naturlig...

Totalt kunne jeg logge 76 cacher på denne turen. Det er jeg fornøyd med siden vi logget flere tidkrevende cacher, slik som; Lab, Wherigo og Multi.

Som sagt er Umeå en vakker by, med mange cacher, så jeg gleder meg allerede til neste tur dit.

Men nå er det bare 8 dager til jeg reiser til Munchen og GIGA eventet. I skrivende stund er det nesten 6.000 nick påmeldt. Dvs. over 10.000 geocachere. Jeg virkelig gleder meg og er veldig spent på hva vi vil oppleve der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!