søndag 27. november 2016

November går mot slutten!

Den siste måneden har mørketiden kommet over oss. Da blir alle turer i mørket, logisk nok. De få timene vi har med dagslys, da sover jeg etter nattevakt.

Likevel har vi vært på småturer i nærområdet. Funnet en og annen geocache, men nå som snøen kommer reduseres antallet som er mulig å finne, siden de fleste ligger på bakken.

Heldigvis finnes det noen fine fuglekasser, uten fugler, men med loggbok inni.

Mira og Una har fått reflekshalsbånd med lys på. Det har vært kjempelurt, for nå ser vi hvor de er når de løper rundt i skogen i mørket.

Det er blitt fint å gå i Klokkerhagen. Her er det godt opplyst slik at man ikke trenger hodelykt. "Stien" er fint nedtråkket, noen har faktisk allerede vært der og gått på ski! Una liker snø, virkelig liker snø. Hun kaster seg ned på rygg og ruller rundt, skulle ikke tro at hun er 11 år. I snøen er hun som en overivrig 2 åring!

Noen dager har vi vært ute i dagslys, i vinterlandskap. Selv om jeg ikke er glad i vinter og snø, så er det ingen tvil om at det er fint. Spesielt på fjellet, hvor det er mer dagslys enn på Mo.

Flere kvelder har vi vært å gått "beach walken" i sentrum. Fint å gå fra småbåthavna, forbi "Havmannen" og mot SI og tilbake igjen. Hårballene gjør at det blir litt småprat med andre hundeeiere som vi møter. Koselig.

Jeg burde egentlig ha fått jule-remediene ned fra loftet og pynta litt her, men det har jeg bare ikke fått gjort ennå, selv om det er 1. søndag i advent. Men, jeg har bestemt meg for at jeg skal få ordna litt til Nikolai kommer hjem om ett par ukes tid. Han må jo føle at det er litt jul :)

På bildet til venstre ser dere en av årets adventscacher her i Rana. Det er ennå en stund til noen får vite hvor den er og hva den inneholder, men en ting er sikkert; vi er spente på hvem som TØRR å bli FTF på denne ;)

Av og til får Mira og Una tørrfisk som go'bit. Det er veldig populært. På bildet til høyre her ser dere at Mira virkelig kjører stil når hun får en tørrfiskbit. Skinnflat på gulvet. Dette er en absolutt favoritt hos de to hårballene.

Tja, hva skjer ellers? Vi sitter og løser mystery-oppgaver. Siden vi har tenkt oss en tur til Trondheim neste helg, er det greit å ha løst noen i ett område der. Nå har vi ganske mange, så det blir nok en del kjøring rundt omkring og vandring rundt (forhåpentligvis også i skog og mark).

I går sjekket jeg noen web camera sørover Steinkjer og Trondheim; det ser lovende ut; lite eller ingen snø. Jeg håper virkelig det holder seg slik.

Jeg lover (som vanlig) å komme sterkere tilbake med Villmarkshjerte etter hvert. Sannheten er at jeg har vært fryktelig sliten i hodet den siste tiden og da er det vanskelig å skrive.

Nå håper jeg dere alle sammen får en superfin uke og at dere slapper av og koser dere med adventstiden!

1 kommentar:

  1. Godt å se at du kommer deg ut selv om du er omringet av den forhatte snøen :p
    Klem til deg <3

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!