mandag 28. oktober 2019

Norges fineste utedo!

Jeg har alltid ment at et hvert småbruk med respekt for seg selv må ha en utedo. Det var en her, i det gamle vedskjulet som ble revet, så i ett år har vi ikke hatt noen utedo.

Når jeg for en stund siden begynte å rive kledningen av det gamle annekset, brukte jeg den til å lage elementer til en ny utedo. En europalle ble brukt som gulv. Når bakvegg, sidevegger og dør var ferdig, ble elementene fraktet ned til skogen og montert sammen.

Så malte jeg to av veggene innvendig, før jeg hengte opp dekor. Det ble da riktig så bra. Med kulehull og det hele.

Nå kan ikke denne utedoen benyttes til sitt egentlige gjøremål, som do, men den er da blitt riktig så flott.

15 meter fra lavvoen og 30 meter fra bålplassen. Godt beskyttet innimellom de enorme grantrærne.

Lasse måtte selvsagt teste om det gikk an å sitte der. Ablegøyer for fotografen, som vanlig. Jeg tror han er fornøyd med resultatet, han også.

Ha en strålende uke, alle sammen!

1 kommentar:

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!