mandag 30. desember 2019

Morgenstund i mørketia!

Det har vært grå-grønn jul på Dønna. Snøen som kom, ble borte med regnet. I dag våknet vi til ett skrekkelig regnvær, så da fant jeg ut at jeg skulle sette meg ned å få logget noen av de 87 geocachene jeg ikke har fått logget på nett ennå. Helt siden august har jeg ikke tatt meg tid til det. Så nå som et er slikt elendig vær, kunne jeg like greit sette meg ned og få gjort det.

Før jeg satte meg ned måtte jeg ut en tur, for kyllingene i barnehagen i hønsehuset måtte få nytt vann. Etter å ha ordnet det, fant jeg ut at jeg skulle gi hønsene noen godbiter å kose seg med inne. Som tenkt, så gjort. Men når jeg gikk inn hos de skånske blommehønsene, glemte jeg å lukke døra bak meg, noe som medførte at en av dem stakk av... I mørket klarte jeg ikke å finne henne igjen, så det var bare å gå inn og vente på at det skulle bli litt lysere. Heldigvis fant jeg henne nettopp og fikk henne inn i hønsegården igjen. Litt action på mårrakvisten.

Vi har brukt jula på å holde på med annekset. Gulv og vegger er ferdig. Taket på stua og badet er så og si ferdig, her mangler det ett par plater over det ovnen skal være, noe vi må vente med til pipa er bytta ut. Vi har hyttefølelse når vi er der inne. Her er en sniktitt på kjøkkeninnredninga, som er den gamle som stod i huset og som jeg har tilpassa, pussa og malt, slik at nå er den så god som ny. Det er så moro med de to gamle krydderhyllene som er kommet til heder og verdighet igjen. Jeg var i kjelleren og fant frem noen av de gamle tingene fra huset som vi tok vare på. De ble flott pynt på hyllene.

Siden vi har fått på plass soveromsvinduet, tenkte jeg at jeg/vi skal prøve å få gjort soverommet ferdig i dag. Lasse sine armer er helt gåene, så jeg må prøve å få opp takplatene der selv. Badet mangler kun taklister og hjørnelister, så er det ferdig. Jeg tror annekset blir kjempebra og det blir supert å få ett soverom ekstra siden huset bare har 2. På bildet over her ser dere ett broderi av ett troll og en gammel lampett (skal gjøres om til å kunne ha t-lys i). Pappa lagde den flotte ramma til bildet for mange år siden. Dere skal få se flere bilder fra annekset når det er ferdig.

Nå må jeg fortsette å logge cacher. 2019 er snart en saga blott og er forsvunnet i alt for raskt tempo.

Fortsatt God Jul, alle sammen, og lykke til med nyttårsfeiringen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!