fredag 10. juni 2011

Ble faktisk både fjell- og sykkeltur!

I går bestemte jeg meg for å dra å finne Bertelberget. Stedet er merket som en severdighet, og selv om det finnes mange veldig snodige severdigheter, måtte jeg bare sjekke ut denne - selvsagt var det en cache der!

Til tross for alle snøflekkene, var det masse multeblomster. Og siden det har vært veldig vått ei stund nå, og er blitt sol og varme og en smule vind, så skal det vel være prima forhold for multa - så langt!

Vel fremme fant jeg restene etter ei av disse fantastiske steinbuene. Kjente med en gang lysten til å stable stein og sette den i stand... Steinbuer er fabelaktige!

Cachen var av det klassiske slaget, stor og fin boks, gjemt blandt steinene! Min favoritt-cache-type.

Siden været var supert; sol og 24 grader oppe i fjellheimen, var det fabelaktig å tusle på ei sti som faktisk ikke var full av snø. Årets første virkelige tur med joggesko. Goretex, men likevel joggesko! Nå skal jeg ikke skryte på meg å ha andre joggesko enn de av Goretex, men de "funker fjell" i all slags vær!



Så kjørte jeg til Åga og sykla de, i overkant av, 7 km t/r til Skravelhaugen for å klippe Ranatraskenklipp nr 6 for sesongen. Og så fikk jeg sjekka overvintringa til cachen vår der. Den har hatt det fint i vinter og er klar for nye geocachere!

Det er helt fantastisk at vi faktisk har litt sol og varme her i nord igjen! Så i dag spørs det om jeg ikke bare må lete frem løvetann-klipperen vår - er ikke noe poeng i å kalle den gressklipper, siden den ikke er i nærheten av et gress-strå!

Håper alle sammen får en super dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!