mandag 20. august 2012

Nytt liv i "Villa Byliv"!!!

Vi begynner som smått å komme i orden i "Villa Byliv". Ennå lever vi i et kaos av esker, saker og ting som ikke har funnet plassen sin, men det kommer seg nok etter hvert.

Siden vi går fra å bo i et hus på nesten 200 kvadrat, til ett på knappe 150, har vi vært nødt til å kvitte oss med store mengder møbler og ting som vi rett og slett ikke har bruk for. Noe er gitt bort til folk som har meldt sin interesse, men det resterende orker jeg ikke bruke tid på å finne nye eiere til, så det blir bare kastet. Trist, men vi kan ikke ha alt stående utenfor huset her lengre.

I går kjøpte vi hagemøbler for første gang i vårt 8-årige samiv. Siden vi i "Villa Byliv" har en enorm veranda som er under tak, har vi investert i skikkelige hagemøbler. 6 hvite stoler, bord og lys grå stolputer. Det ble veldig bra!!!

I tillegg kjøpte jeg to busker som jeg har plantet i hagen. Et tre som ser ut som om det vokser nedover fra en drøy meter høy stamme og en blåbærbusk. Jeg tror jeg skal dra og kjøpe en til av hver... Koselig med en hage som ikke er større enn at den er overkommelig å holde ved like.

Goldi (the dog) ble hentet på lørdagen, så nå er vi uten hund igjen. Litt trist, men vi får nok låne henne igjen senere en gang. Man kan si det sånn at eierene var ikke veldig fornøyde da de så dette bildet, for hun får visst ikke lov å sitte i vindusposten. Jeg kan da ikke fatte hvorfor? Hun er jo en akkurat passe vinduspynt!!!

Men nå er hun tilbake til sitt vante liv, sansynligvis en god del "unoter" rikere etter oppholdet her, for hos oss har hun fått gjort akkurat som hun har villet....  ;)

I dag får jeg fortsette å rydde på plass ting fra esker som er stablet i garasjen. Rydde verktøy og rot ut av stua. Og stable flere ting på hengeren sik at jeg kan få levert det på fyllinga. Pr. nå er hengeren bare full, ikke stappfull, så da går det ann å kvitte seg med ennå mer av det som ikke får plass....  ;)

Jeg håper alle får en strålende dag!
... og kjenner at jeg er veldig spent på hvordan det har gått med de 3 tenåringene mine som begynte på nye skoler i byen i dag....  :)


4 kommentarer:

  1. Blir bra å komme skikkelig i orden, få litt fritid til å bruke på annet enn pakking og rydding..

    Ønsker deg en rolig uke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg gleder meg til å bruke tiden til annet enn å pakke ut av (og snuble i) esker!

      Men livet i det nye huset blir supert! Det er jeg helt overbevist om!!!

      Håper du også får en flott uke! :)

      Slett
  2. Ser veldig fint ut, og å ha tak over verandaen er gull verdt! Kjempekoselig ser det absolutt ut, og jeg gleder meg til en rundtur når du føler dere har kommet mer på plass :)
    Stor klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tak over verandaen gir mulighet til å være ute her i nord. Og at det er så utrolig god plass gjør det bare ennå bedre! :)

      Rundtur i huset kommer, men jeg må vente med det til det ikke står esker og rot overalt. Meg og rot, vet du, det er ingen god kombinasjon... he, he...

      Klemmer tilbake! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!