torsdag 1. november 2012

Strikkeprosjekt til mørke vintertkvelder!

Jeg surfet litt rundt på nettet etter et strikkeprosjekt til de mørke vinterkveldene - og inne hos Gunn i Skibotn fant jeg det jeg lette etter.

Jeg sendte henne en melding om hvor i all verden jeg fikk tak i mønsteret. Svaret kom raskt. Mønsteret er kjøpt på nettstedet; Ravely.

Der er det gratis å registrere seg og nettstedet bugner over av gratis oppskrifter, men også noen som koster noen kroner. Mønsteret til skjerfet jeg bestemte meg for å gjøre til mitt "mørke vinterkvelder-prosjekter", heter "Drop City" og koster 4,5 USD.

Etter litt prøving og feiling i starten, siden mønsteret var på engelsk, fant jeg ut av det og tror jeg har rett fremgangsmetode. Til tross for at orginalen ikke får så store huller mellom hver trekant som jeg får...

Et koselig prosjekt å holde på med - og slett ikke så vanskelig som det ser ut til! Jeg begynte i går ettermiddag og er kommet et godt stykke på vei! Blir spennende å se om jeg får til resten...  ;)

Noen andre som blir inspirert til å prøve?

Ha en nydelig vinterkveld, folkens! :)

8 kommentarer:

  1. Jeg blir ikke inspirert til å prøve, for så flink til å strikke er jeg ikke. Men fytte rakkern for et fint mønster! Og så fine sluttresultatene er! Blir spennende å se hvordan ditt blir til slutt, og hvilke andre farger du velger underveis :)
    Klem fra sør!

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he... Du er vel kanskje ikke strikketypen, nei, men morro at du likte prosjektet!

      Fargene velger seg nok av seg selv, for det er et sånnt multifarget garn som endrer farge etter hvert som man strikker! ;)

      Klemmer tilbake

      Slett
    2. Jeg er en racer på å strikke skjerf på rundpinne, og klarer til og med mønster ;)
      Ah oki, der ser du hvor mye peiling jeg har på garn ;)

      Slett
    3. He, he...

      Jeg blir imponert, Kjersti!
      Og så har du ikke delt denne hemmeligheten med noen i cyberspace før?!?! ;)

      Slett
  2. Stilig!! Fine farger og spennende garn..Jeg har kjøpt med den nye Marius boka, og er litt opptatt med noen prosjekter derfra.. Det går litt trått med mønsterstrikkinga om natten...
    Men blir nok ferdig etterhvert.. Leeenge til jul.. HOHO

    :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Marius-mønster ser jeg er veldig trendy. Men til nattarbeide blir det nok litt for avansert, i allefall for meg. Da er det greit med noe som er veldig enkelt å holde på med, raskt å legge bort og raskt å starte opp med igjen!!!

      Lenge igjen til jul?!?! Det er jo bare 53 dager igjen... ;)

      Slett
  3. SÅÅ fint! Man skulle hatt flere armer, flere hoder- flere kropper!! Og døgnet skulle hatt flere timer; DA kan det hende man kunne rekke over alt det man fristes av!? Som å strikke et slik skerf;o)
    Synes faktisk ditt med hull mellom "rapportene" ble hakket finere enn de andre! Så kan du til og med notere deg for å ha laget en egen vri! Flink du!!
    Nyt helga!

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he... Så du mener hullene kan bli en skikkelig "hit"? ;)

      Jeg har funnet ut at det er umulig å rekke over alt man blir fristet av å lage... Jeg vet ikke hvor mange halv-ferdige, delvis påbegynte og nesten ferdige prosjekter jeg har liggende... MEN en vakker dag tar jeg meg selv i nakken, og da blir kanskje mange av dem ferdig samtidig?!?! ;)

      Håper du har en koselig helg, du også!

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!