fredag 14. desember 2012

Topp 8 geocachefunn i 2012!

I løpet av 2012 har vi (jeg), til nå, funnet 408 cacher! De fleste i Norge, men også noen i Sverige og Spania. Totalt har jeg funnet 1.164 tuppevarebokser!!!  :)

Jeg tenkte jeg skulle dele årets topp 8 liste med dere, men siden jeg ikke klarer å rangere dem fra 1. best til 8. best, så blir det etter funndato.

Den 23. januar gikk jeg av nattevakt, trøtt som bare rakker'n, men jeg fikk skiene på føttene og la i vei mot en cache som var publisert noen dager tidligere - men som ingen ennå hadde funnet. Cachen "Haukneslivegen #1" var tydeligvis vanskelig. Men ikke vanskeligere enn at den dukket opp etter noen minutter - og jeg var FTF!!! Fabelaktig kamuflasje på denne cahen.

Neste fabelaktige cache heter "Welcome to Selfors", en mystery som jeg dro ut for å lete etter 21. april. Jeg hadde observert at ingen hadde logget den på nettet, men tenkte at den sikkert var funnet likevel, siden det var flere dager siden publisering og FTF-jegerne pleier være meget ivrige. Etter å ha funnet steg en av cachen, var veien videre enkel... siden jeg er glad i "Youtube" kunne jeg raskt og effektivt stoppe han lete frem trinn 2 og dermed loggen. Denne cachetypen hadde jeg sett før, på nettet. Og jeg hadde rett! Loggremsen var blank og fin. FTF på meg!!! Dette er en cache det står respekt av.

12. mai var jeg på tur nordover og stoppet ved cachen "Aprilsnar". Jeg observerte cachen allerede på parkeringsplassen. For en fabelaktig installasjon! Denne ble stengt en periode i sommer, siden noen mente den var "farlig", men ble heldigvis senere åpnet igjen. En virkelig "godbit" i cacheverden.

Senere samme dag kom jeg over en cache som bare var helt utrolig."Godøystraumen". At det går ann å lete så mye, bare for å innse at man ikke ser skogen for bare trær, ja, det er utenfor min forståelse. Men når man innså at det er veldig lurt å faktisk vite HVOR man er, når man ser på ei informasjonstavle, ja, da går alt så meget bedre!

Så skal vi forflytte oss ganske langt sør i Norge. Denne cachen kommer på favorittlista for sin kamuflarsje og dertil egnete plassering. Cachen heter ""# 26-Hafslundskogen Adventure" og ble funnet 30. mai. Det er utrolig hva skogns sopper skjuler!

Så skal vi nordover igjen, denne gangen til Brønnøysund og EarthCachen "Torghatten". 8. juni gikk jeg opp til Torghatthullet sammen med cachevenner. Turen er alltid like fantastisk, men når man har en cache å logge - er den bare ennå bedre. Sent om kvelden, nesten ved midnatt, i nydelig kveldsol gikk vi gjennom fjellet. Helt utrolig flott!

29. juni var det tid for å logge den eldste cachen jeg har funnet. Den ble lagt ut 1. september 2001, nesten på Gran Canarias høyeste punkt. "G.C.1.G.C" (Gran Canarias 1st GeoCache) har fått plass på årets favorittliste ene og alene på grunn av alderen sin!

Høsten kom og jeg dro på en liten kjøretur i Sverige. "Trappstegsforsen" ble logget 22. september og får plass på favorittlista siden den viste oss til et helt fantastisk fossefall.Faktisk et sted jeg har hatt lyst til å besøke i mange år. Tidspunktet var perfekt; vannføringen viste forsen på sitt beste i nydelige høstfarger.

Nå må jeg bare presisere at ikke alle bildene har noe som helst med nevnte cache å gjøre. Jeg kan jo ikke dele hele cacheopplevelsen med dere, i fare for å gjøre letingen for enkel for andre geocachere! ;)

Ved å klikke på cache-navnet kommer nettsiden til nevnte cache opp! :)

4 kommentarer:

  1. Så mange flotte steder du har sett og opplevd takket være cachejakten. Må være litt smart for å finne disse, har skjønt at det er litt lureri og litt fantasi som skal til for å finne de. :)
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi får sett utrolig mange steder som man aldri ellers ville fått sett. Så cachejakt anbefales absolutt!!!

      Og ja, noen ganger er det mye lureri, men oftest er det ikke noe annet enn jakt på en tuppevareboks i skogen! :)

      Håper du også har hatt ei flott helg

      Slett
  2. Og to av de har jeg tatt!!! :D Tror nok jeg hadde slitt lenge med Godøystraumen hvis ikke du hadde tipset meg om den på forhånd ;) Og husker jeg ikke feil fra bildene dine, er Trappstegsforsen absolutt noe jeg har lyst til å ta :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det har du! Godøystraumen er bare fabelaktig! :)

      Trappstegsforsen var virkelig et flott skue. Og det er ingen tvil om at vi var der på rett tidspunkt. Og skulle dere tilfeldigvis kjøre forbi området, er det helt klart verd avstikkeren! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!