søndag 4. august 2013

Dag 9, 10, 11 og 12 av geocachingferien: MEGA eventet!!!

Jeg ankom Muonio onsdag formiddag. Etter å ha deltatt på et underevent og et kurs i GSAK her, logget vi noen cacher i distriktet og avsluttet med en ørliten fuktig norsk samling på rommet mitt. Vi en trivelig kveld her, fikk en ny finsk venninne og avsluttet kvelden med en ekstremt morsom runde på parkeringsplassene på jakt etter TB-biler. Samlingen med Trackebles begynner å bli enorm! :)

Torsdagens høydepunkt ble logging av en terreng 5 cache! En EKTE terreng 5!!! Cachen var på ei øy, og eneste muligheten til å komme dit var å vasse over elva. Så vi møtte opp, i badetøy og startet vandringen over. Det gikk veldig bra, svømming var ikke nødvendig, ingen ble tatt av strømmen, GPS'en ble ikke fuktig og alle tre fikk logga en vanskelig 2/terreng 5. Fabelaktig!!! Noen stod på land og tok bilde av oss på tilbaketuren over elva, så bilde kommer! (Hvis jeg får lov av de to andre...) Så ble kvelden avsluttet med ett par undereventer og en litt mindre fuktig aften nede ved bålplassen ved elva.

Fredagen opprant kl 08, med avgang (kjøring) til ett underevent midt i ingenmansland. Vel tilbake derfra var det nok ett event - og møte med flere bekjente og nye bekjentskaper. Jeg valgte så å hoppe over ett event for å sove ett par timer før neste event; Geocoin-addict. Her var det mange som viste frem sine utrolige samlinger med geocoins! Jeg var imponert! Kvelden ble avsluttet nede ved elvebredden, med alle fra Nord Norge samlet. Jeg kan si så mye at; hadde det ikke vært for oss fra nord, hadde det ikke vært mye liv der nede. Vi hadde en knallmorsom kveld som ble avsluttet rundt kl 03!

Lørdag var det tid for nye eventyr, vi var dog en urliten smule redusert etter nattens begivenheter, så dagen startet sent. Målet for dagen var å logge 7 forskjellige typer cacher; multi, vanlig, mystery, web cam, earth og MEGA event. Og det klarte vi med glans! Vi måtte kjøre helt til byen; Levi, ca 45 minutter en vei, for å logge web-cam cachen, men hva gjør man ikke for en geocache? Vel tilbake i Muonio, hadde jeg en avtale med en av Harstad-væringene om å svømme over elva for å logge en cache på ei øy, litt tvilende på om det var mulig siden elva var så stri. Men det var ikke noe problem! Elva var så grunn at vi kunne vasse over og bare shortsen ble våt! Fornøyd.no!!! Også denne kvelden ble avsluttet med samling av oss fra nord nede ved elvebredden, men vi ga oss rundt kl 01. Alle skulle starte videre på sin ferd tidlig søndag morgen....

Så nå begynner jeg å nærme meg avgang fra Muonio og legger kursen sørover igjen!

Dette har vært KNALLGØY og jeg har virkelig kosa meg masse!!! Jeg skal helt klart delta på neste års MEGA event i nabolandet!!!

PS! Så langt på turen har jeg logget 251 cacher...

10 kommentarer:

  1. Jeg blir litt tom for ord, for jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kommentere dette annet enn at du må ha hatt det helt fantastisk! Høres helt storveis ut, og jeg blir så glad over at turen din er så vellykket!
    Hva var den 7. cachetypen? (du ramser opp 6 forskjellige).
    Har du noen peiling på hvor mange som faktisk var på MEGA'en?
    Jeg tror du kommer opp i 300 cacher før du er hjemme igjen ;)
    Kjør pent og fortsett å kose deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg glemte å nevne selve MEGA EVENTET! Det var rundt 750 geocachere der.

      Svarer bedre når jeg kommer hjem. Ikke så enkelt på mobil. ...

      Slett
    2. Du har nevnt Megaeventet, men du har glemt å skrive opp et vanlig event. Og da blir det 7 forskjellige :)

      Slett
    3. MEGA Cito eventet... går litt i surr for meg dette her... ;)

      Slett
    4. 7 forskjellige typer cacher;
      multi cache,
      vanlig cache,
      mystery cache,
      web cam photo,
      Earthcache,
      MEGA event,
      MEGA Cito event

      Det var ikke et vanlig event på lørdag...

      Slett
    5. Ah oki. Da er jeg med :)

      Slett
  2. Åh, det høres helt fantastisk ut!! Storkoser meg med å lese innleggene dine - og føler nesten jeg er med selv ;)

    SvarSlett
  3. når jeg leste dette kom jeg til å tenke på leirskolen jeg brukte å være på når jeg var ei liten jente..hihhi...høres ut som om du har hatt det helt topp :D er enig i det Anette skriver,er så koslig å lese innleggene dine,selv om man ikke alltid blir å kommentere dem.
    Stå på!!!!kanskje vi møtes på MEGA EVENTET en gang i fremtiden ;)

    SvarSlett
  4. Ser du har hatt ein super tur med masse sosialt :) Syns du er supertøff som planlegg og gjenomfører ein slik langtur. ER kjempeimponert. God tur tilbake, takk for god lesning påbloggen din. Sommerhelsing (el.kanskje haust) frå fitjarbuen

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!