tirsdag 26. juli 2016

Med flyttelass til Oslo!

2 uker siden jeg ga livstegn fra meg... livet er så hektisk med andre ting, at ikke kommer jeg meg på fjellturer, ikke får jeg oppdatert blogg og ikke får jeg løst mystery!



Nikolai skulle flytte ut av leiligheta i sokkelen for å bli student i hovedstaden, å finne bolig der viste seg å være en vanskelig og kostbar prosess, men så fikk han hybel i Anker Studentboliger. 18 kvadrat, med egen kjøkkenkrok og eget bad. 5.900,- pr mnd.... Ja, ja, jeg får bidra litt. Bare gutten har det bra!

Men altså; i ett dager, fra tidlig morgen til sen kveld, pakket og sorterte vi, han bestemte seg for hva han skulle ha med seg og ikke. Selv om han bare har bodd der i 1,5 år er det utrolig hva som samler seg opp av ting og tang.

Tirsdag kom Lasse med flyttebil og vi fikk fylt den til randen med møbler, klær og alt det andre som skulle være med. Onsdag morgen kjørte jeg og Lasse sørover, Mira hos bestemor, Una hos tante og Nikolai skulle reise med fly på fredag.

Vi gjorde kjøreturen til en tur, var turister og stoppet på severdigheter og mindre severdigheter for å logge en og annen cache. I Oslo hadde vi overnatting hos en av Lasse sine kompiser, vi tuslet i marka og handla på Ikea.

Fredag møtte vi Nikolai utenfor studentbyen. 6 store 6-etg. boligblokker. Nikolai hadde fått hybel i 5. etg. Heldigvis var det heis og etter tre timer var det meste kommet på plass. Vi hadde vært forberedt på at det var nedslitt, men det var det ikke. Det var faktisk ganske nyoppusset. Han fikk det riktig så koselig og virka til å være veldig fornøyd.

Utsikten er det ikke noe å si på til å være midt i sentrum. Action og litt leven er det også her rett ved Oslo Legevakt... men det blir han nok fort vant til. Skal man bo i byen får man tåle litt støy!

Så forlot vi Nikolai til utforsking av byen sammen med venner og returnerte til Ikea for å handle kjøkken til Lasse.

Etter en god natt søvn dro vi innom varelageret og henta kjøkkenet. Så startet vi på kjøreturen nordover. Vi ga oss god tid og fikk sett mange nye steder.

Godt å vite at alt er på plass til Nikolai skal være student i storbyen. Jeg føler meg ganske så sikker på at han kommer til å få det godt til og at han kommer til å trives i Oslo, urban som han er.

Turen nordover skriver jeg om litt senere, vi så mange flotte steder som dere skal få se bilder av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!