fredag 3. februar 2017

Fin tur innover Barranco de Tauro!

Vi våknet til nok en solrik dag og hadde bestemt oss for å pakke sekken og gå ett stykke opp Barranco de Tauro. Også her var målet å finne noen cacher. (På bildet hadde jeg klatra opp i skråninga for å ta bilder til en EarthCache. Omsider fant jeg ett supert sted for å lage min egen her på øya. Jeg gleder meg til å gå i gang!)

Jeg ble ganske overasket når vi kom til der vi skulle parkere bilen, for det var rett nedenfor der besteforeldrene mine hadde leilighet en gang i tiden. Området var ganske annerledes nå. Noen flere leiligheter var bygget, aubergine plantasjen var borte og campingplassen inne i dalen var forlatt.

Vi tuslet oppover grusveien, fra cache til cache. Ved en demning traff vi en eldre engelskmann som kunne fortelle at ved denne demningen var det ett fiskevann før i tiden. Utrolig siden det nå ikke var en eneste dråpe vann der.

På bildet hadde vi klatra ett stykke opp i skråninga for å finne en cache, engelskmannen kommer gående og like ved der han går hadde det altså vært et fiskevatn...


Etter 3-4 km kom vi til et piknik sted som var veldig koselig. Grillplass og benker hugget ut i ett hulrom i fjellet. Vi traff smått folk langs veien, nordmenn og svensker selvfølgelig. Hvem ellers tusler innover dalførene i varmen?

Vi traff også to andre norske geocachere på vei oppover når vi var på vei tilbake. Etter å ha prata litt tuslet vi videre nedover, det var begynt å bli rimelig varmt i sola.

Det ble en fin tur, men siden vi bare gikk 3-4 km av den drøye 1 mil lange cachetrailen må vi nok tilbake ved en senere anledning. Jeg tror nok langt fra dette blir siste gangen vi reiser til Gran Canaria!

På ettermiddagen la vi turen innover Barranco de Arguineguin. Vi kjørte den 2 mil lange veien innover dalen for å finne en avsidesliggende EarthCache. Turen var vel verd smale veier, for her var utsikten vakker. Vi fant svarene til EarthCachen ganske greit, så tuslet vi til 2 steder til og fant tradisjonelle cacher. Embalse de Soria, stort "fjellvatn" som skal være i denne dalen, var helt inntørket. Vi så ikke en vanndråpe der nede!

Etterpå bar det ned til hotellet, ett par timer i sola på verandaen før middag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!