tirsdag 15. mars 2011

Tur til Artfjällsstenen i vintersol!

Nok en solrik morgen. Så klokka ni la jeg i vei fra Sånninggården mot Artflällsstenen, som ligger like over tregrensen i Artfjället. Ca. 880 moh. Når jeg startet hadde jeg 4,79 km i luftlinje fra start til mål. 
 
Så jeg tror ikke jeg lyver når jeg sier jeg har gått ti km hver vei i dag! Stekende sol hele veien. Men ved målet blåste det opp noe skrekkelig. Etter en halv times tid matte jeg gi opp å finne cachen, og starte på veien ned igjen. Heldigvis har jeg gode vindtette klær, så det ble ikke kaldt i vinden.
 
Klokka tolv var jeg tilbake ved bilen. Rimelig grillet i ansiktet (solkrem er for feiginger.....) og en smule, egentlig ekstremt, skuffet over å ikke ha funnet cachen... Etter en bedre middag, av typen "ferdiglaget-varmes i ovnen" og et par timer forran tv, strak ut på sofaen, kan jeg nå vise dere hvor flott det er her i Hemavan i dag! Jeg håper alle har en fin-fin dag! :)

2 kommentarer:

  1. Ser ut som en vakker tur =)

    SvarSlett
  2. Det er utrolig godt å komme seg ut på litt lengre turer igjen! ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!