søndag 20. mars 2016

Bare ett lite livstegn fra meg!

Nesten en måned siden sist jeg ga livstegn fra meg... Har det noensinne skjedd før? Hmmm.... Vel, sånn blir det når jeg ikke er på skikkelige turer og det bare er dagligdagse ting som skjer i min verden.

Jeg har ikke vært på noen fjell- eller skogstur nå heller, men jeg håper at det blir minst en i løpet av påsken. Snøen smelter og det ser ut til å bli vår om ikke så lenge.

Likevel, en liten oppdatering må dere få!

Jeg og Mira tusler turer rundt om her i sentrumsstrøkene. Enklere for henne å gå her enn i den dype snøen. Innimellom drar vi til Hauknesstranda, det er fint der nede ved fjorden. I tillegg er hun mye på tur sammen med eldstemann og kjæresten. Hun fikk til og med være med dem og noen andre venner på hyttetur! Gladere "lillesøster" som hoppet inn i bilen med matpakke og medisin, det skal man lete lenge etter. De sier at de tror hun har hatt det gøy - og det tviler jeg egentlig ikke på i det hele tatt.

På onsdag var jeg med bilen på EU-kontroll... Kjenner dere følelsen når verkstedmannen knapt tørr se deg i øya før han begynner nedover lista med feil?!?! Jeg måtte le, berolige han med at jeg viste at bilen ikke ble godkjent. Feilene var så store at han ba meg tenke meg om før jeg begynte å bruke penger på å få reparert den... Ikke så mye å tenke på, egentlig...

Så da dro jeg hjem og startet jakten etter ny bil. For gammel, gått for langt, ikke EU-kontrollert i år, for dyr, for liten, for stor, for lav bakkeklaring, for langt unna.... Det er usansynlig mange biler til salgs....

Men så fant kjæresten en Suzuki Ignis på Finn.no som han sendte meg link til. Mini-SUV, 4-hjulsdrift, grei alder, lav km stand, EU-godkjent i ett år til, grei pris, liten, god bakkeklaring og som stod i Bodø. Så kjæresten snakka med mannen, fikk en kompis til å stikke innom å se over bilen, så ringte jeg og sa at jeg ville ha den.

I går tok jeg flyet nordover og bilen ble med hjem. Den er liten, men forbausende god å kjøre. Både bykjøring, langkjøring og geocachingkjøring ble testet på veien hjem. Ingen tvil om at dette er rett bil for meg. Jeg er så glad og fornøyd.

I dag blir den o'store bildagen.

Yngstemann fikk BMW i 18 års gave fra pappaen og meg, så der skal det ordnes med å få på plass alle greiene som er innkjøpt etter en runde på Biltema. Bl.a. nye setetrekk. Og så må vi se om det er noe annet han vil ha til den.

Alt av verdi i Vectra'n skal plukkes ut sånn at den er klar til skroting. Eldstemann og kompisene har allerede tatt ut stereoanlegget og noe sub-greier. Men vi skal nå gå nøye gjennom den og sjekke om det er noe annet som er verd å ta vare på.

I Suzukien ligger sommerdekkene, så de må jeg få ut og hengt på veggen. Bilen må klargjøres for hund på ett eller annet vis; det beste er kanskje å bare ha løse setetrekk over de som er der? Vi får se!

Jeg håper dere har det bra, alle sammen!
Nå skal jeg og ungdommen ut og pusle med bilene :)

3 kommentarer:

  1. Grattis med ny bil! Snodig å tenke på at du nå snart ikke lenger har den lille røde som lokket deg nedover hit på overraskelsesbesøk :)

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he
      Corsa'n var vel sort ;) Men den dro til Bodø i fjor høst. Det siste halvåret har jeg bare hatt eldstemann sin Vectra, så det er den som nå har tatt kveld.
      Godt å endelig ha en bil med god bakkeklaring igjen :)

      Slett
    2. Åh, sorry! Da husket jeg feil.

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!