lørdag 29. juli 2017

Første delen av ferien!

Første delen av ferien er over. Den har jeg stort sett brukt ombord i Sjølvelive, så da forteller jeg om det på bloggen; Sjølvelive - en skipslogg Så dere kan stikke innom der, lese og se bilder, hvis dere vil.

Men vi har også vært på mange turer mens vi har bodd ombord. Vi skal ha et geocachingevent på Esøya 26. august; "Camp Esøya" (link)  og derfor har jeg og hårballene gått rundt på øya, på kryss og tvers. Det er lagt ut så mange cacher som overhode mulig. Jeg tror det er blitt nærmere 20, i tillegg til 5 EarthCacher (link til en av dem). Jeg håper å få laga en EarthCache til, men det spørs om det blir tid.

Vi tilbragte også 5 dager på hytta på Aursletta i Vistenfjorden. Verandaen ble snekret ferdig, med trapp og det hele. To store steiner er felt inn i verandaen som er tilpasset terrenget. Vi laget også en hjørnesofa å ha ute. Jeg glemte å ta bilde av den, så det må jeg huske neste gang.

Vi hadde besøk 2 kvelder, kjempekoselig. Grilling og fyr i bålkula. På bildet ser det ut som om det har regnet, men verandaen er våt fordi den nettopp er spylt fri for sagspon.

Foreldrene mine var innom med en oppblåsbar kano som vi var heldige å fikk arve. Dermed la vi ut på padletur. Knallgøy! Som Lasse sa; "Vi er som 40 år gamle unger!" Ja, sånn er det vel; padle i gummibåt og ha det kjempefestlig. Mira syntes også øyeblikkelig dette var en suveren farkost, Una var skeptisk i begynnelsen, men etter hvert koste også hun seg. Hun satt fremst og hadde det supert. Vi padla oppover elva, helt til øverstraumen, men der snudde vi og padlet nedover igjen.

Etter 5 dager var det over og vi la kursen hjemover. Lasse skal jobbe en uke, jeg skal jobbe denne helga. Så er det nok en måned med ferie.

Mandag kjører jeg sørover med "vinterhuset" (bobilen). På onsdag kveld må jeg være kommet til Gardermoen hvor jeg skal plukke opp Lasse. Lørdag er vi invitert i 70-årsdagen til onkelen til Lasse, på Kongsberg.

Søndag legger vi kursen videre sørover. Norges sørligste cache skal logges, så til Lindesnes, Egersund (må jo få med oss Norges eneste gjenlevende webcam cache), så skal vi til Lysebotn. Vi håper været blir slik at vi kan gå til Kjerangbolten, før vi tar ferja ut Lysefjorden og drar til Preikestolen, nå må den også besøkes før den faller ned!

Etter hvert må vi få sett Nærøyfjorden og ta Flåmbanen. Deretter blir det Bergen for å logge Norges eldste cache. Siden vi er i nærheten må vi logge Norges vestligste cache før vi fortsetter til Trollveggen. Ferden videre går til Geiranger, så Sjåk - og siden vi da er i nabolaget til Norges høyestliggende cache på Galdhøpiggen, håper vi på å få tid til den også, før vi kjører hjemover igjen.

Da skal vi ha vært 3 uker på tur, kjørt 4000 km og være stappfulle av opplevelser. Jeg skal gjøre mitt ytterste for å oppdatere underveis og vise dere bilder.

Fortsatt god helg! :)

5 kommentarer:

  1. Himmel og hav, for noen ferieplaner dere har!!! Men kjenner jeg deg rett, får du unnagjort både dette og masse mer ;) Du må passe på å ta noen Hekaei-cacher i Skjåktraktene, hun har noen finurlige og artige installasjoner som er verdt å få med seg, og de fleste ligger lett tilgjengelig ved rasteplasser. I tillegg har hun Skjåks PT, og skulle dere rekke en tur opp på Aursjoen, anbefaler jeg kulturrunden der oppe, som har en fisk som geoart. Kjempefin tur!
    God ferie!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi får se hva vi rekker �� De 30 første på Skjåk PT er på lista, men hvordan er veien over der? Vet du det? Aursjoen-trailen også. Rasteplasscachene er notert, kjekt å vite hvor det er rasteplasser ��

      Vi gleder oss. Blir besøk av mange nye steder i Norge ��

      Slett
    2. CO har brukt bobil på den strekningen, så da klarer dere det også :) Aursjoen-runden må jeg gå hver gang jeg er der oppe, selv om jeg nå har tatt alle cachene der :)

      Slett
  2. Blir spennende å følge ferierunden deres! God tur Norge Rundt!

    SvarSlett
  3. Vi gleder oss til dere kommer :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!