mandag 31. juli 2017

Road trip; Mo i Rana ~ Kvikne!

Jeg var bare innom hjemme og henta hårballene, så startet vi ferden sørover. Hårballene har tumleplass nok i bilen, nå har jeg fått opp skikkelig sikkerhetsnett slik at de ikke kan finne en lur måte å snike seg forbi, slik de har gjort med alle de andre veisperringene vi har prøvd...

Første stopp ble rasteplassen på sørsia av Korgfjelltunnelen, voffsene var som snarest ute og vi fortsatte ferden.

I Mosjøen stakk jeg innom Europris for å finne campingstoler, siden de to andre settene med campingstoler er avglemt "her og der". Intet hell med stoler, men jeg fant grisehaler til hårballene.

Så kjørte vi i ett til Namskogan. Klokka var blitt rundt tolv og jeg var stup trøtt. (Gikk av nattevakt kl 07:30) Her tok vi en liten "power nap" på rasteplassen ved elva, klemt innimellom mange andre bobiler og biler med og uten campingvogn.

Neste etappe ble til rasteplassen midt på Snåsavatnet. Her var voffsene ikke lenge ute før de kom inn igjen. Himmelen hadde vært mørk en stund. Så kom torden, lynet skar gjennom himmelen og så styrtregn. Skikkelig styrtregn.

Vi fortsatte uten stopp til Steinkjer. Der prøvde jeg meg også innom Europris og fant to prima campingstoler og nye øreplugger til telefonen, sånn at jeg kan høre lydbok mens jeg kjører. De gamle takket for seg like før Snåsavatnet.

Ved første og beste rasteplass etter det stoppet jeg for å lufte hårballene, så kjørte vi forbi Trondheim og når vi var et stykke sør for der stoppet jeg for å fylle disel. De hadde ikke softis, så jeg fortsatte rimelig skuffet over det. Bensinstasjon uten softis... hva er det for slags opplegg?!?!

Målet for dagen var å komme så langt at jeg fikk tatt av til Rv3. Ved 21 tiden kjørte jeg av fra E6 og målet var nådd. Nok en stopp på en liten rasteplass for å lufte hårballene.

Herfra hadde jeg mulige cacher å finne, HELE dagen hadde jeg bare kjørt forbi, kjørt forbi tusenvis av bokser som mangler min signatur... Likevel endte jeg med å kjøre forbi de 3 første på lista. Den første var utilgjengelig på grunn av veiarbeide, det fristet ikke å kjøre inn på en campingplass for å finne den andre, jeg var for sliten til å bruke tid til å gå 330 meter til den tredje.... Blir jo minst 660 meter tur/retur + leting og surring på nullpunkt....

21:45 stoppet mandagens ferd. En fin rasteplass på fjellet. 2 trailere, 2 bobiler, en bil med campingvogn og 1 bil stod allerede her. Jeg fant en fin flekk hvor jeg kunne parkere på gress og vi campet her.

Jeg hadde upåklagelig utsikt ut av hyttevinduet. Vi tok en liten kveldstur langs stien der hvor skiltet er. Der kom vi til et fjellvann, tydeligvis en fiskeplass. Så tok vi kveld, flere kjøretøyer kom og slo leir, mens andre kjørte videre. Stadige endringer på hyttetunet ;)