tirsdag 19. september 2017

Høsten er kommet!

Det er over en måned siden jeg skrev noen ord her... men jeg var flink mens vi var på reisen sør i Norge, ikke sant?

Jeg skal fortelle litt om hva som har skjedd den siste tiden, sånn for de av dere som vil vite ;)

Når vi kom hjem var det full fart med geocachingevent. Jeg tror det var 15 nick som kom til Esøya på event og vi hadde det veldig gøy, selv om jeg ikke tror noen fikk tid til å logge alle cachene... så da får vi prøve på nytt en annen gang.

Laga vi ikke fint staffeli og loggbok-maleri? Og den flotte bordpynten!

Hvordan to av geocacherene fikk solen som hode når vi var på cachejakt på Esøyskjæret, ja, det vet jeg ikke, men de hadde fått sine vanlige hoder når de kom ombord i båten igjen i alle fall.

Jeg og hårballene var noen dager på Esøya før eventet og kosa oss i sola med rotur rundt øya og spaserturer på øya. Det var godt med litt alenetid etter 3 uker på reise i sør.

Lasse skal ha snekkere til å få skifta vinduer og bordkledning på huset, så der måtte vi få rydda unna og gjort klart til de skal begynne.

Så var det tid for jobb. I tillegg har jeg hatt en hel masse som måtte fikses i leiligheta i kjelleren hos meg slik at den nye leieboer kan flytte inn. Helt vanvittig hvor mye som kan bli ødelagt på ett år.... men nå er det bare småting igjen før leiligheta er ferdig.

Selvsagt må vi ta noen turer i skogen for å gå tur innimellom, noe de gamle hårballene setter stor pris på.

Vi dro en tur til Aursletta for å se at hytta står der den skal. Vi kjørte innover med Lasse sin båt og prøvde fiskelykken både på vei inn og ut av fjorden uten hell.

Når vi først var på Aursletta måtte vi dra en tur opp strauman og endte med å plukke en masse kantarell. Det vil si; jeg og Mira plukka kantarell mens Lasse og Una kjørte opp en masse utstyr til gården Lakselva. Utstyr som skal brukes på elgjakta. Vi kom hjem med 30-40 liter kantarell, så jeg tror vi har mer enn nok.


Det går mot nye tider her i huset. Kristian flytter hjemmefra i slutten av måneden for å begynne i Sjøforsvaret. Det blir stille her i huset nå som all ungdommen har forlatt redet.

Vi har vært på flere turer, så jeg kommer sterkt tilbake med oppdatering fra dem!

Håper dere får ei super uke med strålende høstvær!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!