lørdag 11. august 2018

Nå er yngstemann flytta hjemmefra!

Det ble rimelig hektisk med flytting. Yngstemann skal begynne sine studier ved universitetet i Oslo (Blindern) på mandag. Boligmangelen for studenter i Oslo er stor, så vi venta og venta på svar på mange søknader om studentbolig.

Onsdag ettermiddag i forrige uke fikk han omsider tilbud om ei ettroms leilighet på Anker Studentbolig. Det ble sørgelig kostbart, men jeg får bidra litt ekstra til husleien.

Torsdag var kaoset i gang. Han tok med kjæresten, kjørte til Sandnessjøen for å levere bilen til faren, videre til Dønna for å hente min bil, ei natt der, så til Mosjøen for å bytte bilen min i en flyttebil. Så hjem for å pakke. Lørdag morgen kjørte Lasse meg til Mo, han ble rask, for her hersket det hektisk aktivitet.

Bilen ble fylt til randen med møbler og flytteesker. Jeg startet kjøreturen til Oslo utpå ettermiddagen. Jeg rakk til Steinkjer før kveldsmørket senket seg og sovna tvert i teltet.

Søndag fortsatte ferden. Jeg måtte smått stoppe, logget en cache i ny og ne for å strekke litt på beina og lufte bilen.

Jeg rakk til jeg hadde ett par timer igjen til Oslo før mørket senket seg. Teltet kom opp i naturskjønne omgivelser.

Mandag morgen kjørte jeg videre. Halv tolv entret jeg Ikea. Etter 5 og en halv time var jeg utslitt, sulten og 12.000,- fattigere. Bilen var så full at jeg ikke engang hadde klart å skvise inn ett eneste bilde.

Jeg kjørte inn i Oslo sentrum og tuslet en times tid i Vigelandsparken før gutta landet på Gardermoen og kom inn til sentrum. En vekter åpnet døra slik at vi kom inn i leiligheta og i løpet av 45 minutter var hele flyttelasset kommet opp i 9. etg. Halv to om natten var møbler skrudd sammen og kommet på plass. Vi slokna rimelig raskt.

Tirsdag morgen fiksa vi resten og fikk søppel og skrot ut. Da var leiligheta blitt knallkoselig! Han kommer garantert til å trives her. Fantastisk utsikt har han også.


Som dere ser fikk han med seg både seng, sofa, bord og gulvteppe fra Mo. Siden jeg også flytter, så var det bare å velge og vrake i møblene hjemmefra.

Hver sin flaske av "Mammas hjemmelaga granskuddhostesaft" ble delt ut. Spørs om det ikke blir mye hoste, for den er god....

Etter middag begynte jeg på ferden nordover. Jeg kjørte til Otta, før jeg tok kveld ved ett utrolig naturfenomen; Kvistkriuprestein.

Onsdag formiddag fortsatte kjøringen. Jeg var så sliten at det ble veldig mange stopp underveis. I Namskogan kommune ett sted måtte jeg bare gi meg med kjøringa. Jeg var utslitt.

Kjøringa på torsdag gikk tregt og jeg ankom ikke Mo før ved 17 tiden.

Der ble jeg møtt av mer flyttekaos. Kompisen til yngstemann, som har bodd hos oss ett par måneder, holdt på å pakke. Jeg hjalp til og han fikk også plukke ut det han trengte av restene i huset. Fredag forlot også han, for å starte sine studier i Trondheim.

En ny epoke i livet starter for oss alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!