tirsdag 25. oktober 2011

Reklame til frustrasjon!

Det nytter ikke hvilken kanal man svitcher over til på tv'n, reklamene ruller over skjermen. Lydnivået øker betraktelig og jeg kjenner jeg holder på å bli sprø av støyen. Hvorfor må de øke lyden så skrekkelig når det er reklamepause? Er det helt umulig å holde lyden på samme nivå som programmet har? Må lyden høres helt til badet på andre siden av huset?

Noen av reklamene synes jeg er helt fryktelige. De to som irriterer meg mest for tiden er Mr Melk og alle nettpoker (eller spill) generelt.

Mr Melk reklame....  Jeg finner nesten ikke ord for Tine sin Mr Melk reklameserie. Jeg har ennå tilgode å snakke med noen som får lyst på melk av denne reklamen! Selv blir jeg fysisk kvalm og uvell av den ufyselige karakteren som Mr Melk er. Hvordan skal jeg klare å drikke melk når jeg er uvell og kvalm? Den (for meg) kvalmende reklamen resulterte i melk fra Q-meieriene sist jeg var på butikken. Kanskje det er det Tine er ute etter? Skape gratisreklame for Q-meieriene? Hvem vet...

Maria Bingo reklame... I Norge er det ikke tillat med alkohol og tobakksreklame av noe slag, greit nok, men hvorfor i all verden kan det være lov med nettspill-reklamer? Poker, bingo og andre pengespill som man skal inn på internett å bruke store penger på? Når jeg tenker på hvor mange som ødelegger sitt økonomiske liv på dette, blir jeg rett og slett provosert. Når denne reklamen i tillegg går både før, inni og etter program som "Luksusfellen", et program som lærer folk om privatøkonomi og hvor viktig det er å holde seg unna disse spillene, hvor mange har lagt seg i et stort uføre på grunn av dette, blir jeg rett og slett imponert. Kanskje vært mer passende med noen av de spare-reklamene som ruller over skjermen innimellom? Putte inn George Clonney i stedet? Det synes jeg hadde passet mye bedre.

Tv-reklame er en ting, den blir vi bombet med hele dagen, men så er det all snik-reklamen på bloggene - eller noen velger jo å ha dem der. Den værste reklamen jeg til nå har sett på en blogg er en som tilbyr utroskap!!! Blandt annet denne nettsiden.... Ikke fatter jeg at noen vil reklamere for dette på bloggen sin - og at det faktisk finnes en nettside som tilbyr denne typen møter imponerer meg også!!!

Jeg synes det finnes mange både komiske og søte reklamer, men enkelte er bare forferdelige...

Til helga kanskje? Neste helg....

5 kommentarer:

  1. Det er ikke lov å reklamere for andre typer pengespill i norge enn de pengespillene Norsk Tipping styrer (det var ihvertfall sånn, mulig loven er endret).
    MEN! TV-kanaler som har basen sin utenlands kan reklamere for andre pengespill, og såvidt jeg vet har både TV3 og TVN basen sin utenlands...
    Hvis jeg tar riv ruskende feil, setter jeg pris på konstruktiv korreksjon.

    SvarSlett
  2. Det stemmer nok det, Kjersti. Men reklamen går over norske tv-skjermer, og veldig mange nordmenn har lagt seg i økonomisk uføre på grunn av nettpoker... og når sånne reklamer i tillegg dukker opp under "Luksusfellen" blir det helt feil for meg!!! Kvalmt...

    SvarSlett
  3. Jeg er helt enig med deg, jeg misliker all pengespillreklame selv. Men det er dessverre så lite vi får gjort når loven gjelder norskbaserte firmaer...

    SvarSlett
  4. Når jeg leste innlegget i google/reader, fikk jeg opp en reklame for "Folkelånet" under innlegget. Jeg ser at det ikke er her inne, men det er reklame i hvert eneste innlegg i google/reader.

    Noe du ikke visste..?

    Jeg kunne sikkert irritert meg over reklame jeg også, men jeg hopper i stedet over. Både reklamen og effekten det kan ha på humøret, altså. ;-)

    SvarSlett
  5. Jeg prøver i aller høyeste grad å overse reklamen, jeg også. Men som ivrig bloggleser, synes jeg mange blogger rett og slett blir forsøplet av reklame, alt for mye reklame. Reklamepausene på tv blir også slitsomme, men jeg får jobbe mer med å få døve ører og blinde øyne for disse "bug'ene"... ;)

    Bare reklamen ikke dukker opp her inne hos meg... for da utvikler jeg høggtenner...
    Villmarkshjerte er 100% reklamefri!!! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!