onsdag 12. september 2012

En nydelig dag ute i solen!

I dag dro jeg på tur i Ranas nærmiljø. Ved Skillevollens skianlegg fortsetter veien innover mot Langvatnet.

Mens sola varmet opp veien sånn at dampen steg, la jeg først i vei mot en cache som heter "Undergangshølet". Jeg regner med at den har fått navnet sitt fra juvet dere ser på bildet. Her renner det en liten foss ned i et stort juv, før vannet forsvinner ned i fjellet og ingen elv finnes igjen nedover fjellsiden mot Langvatnet.

Turen opp til dette stedet var langt fra enkel. Det er mulig det har vært en sti her en gang, men det var veldig igjengrodd. Noen steder fant jeg tydelig sti, men stort sett var den umulig å se. Men etter å ha forsert de nesten 100 høydemeterne i dette jungel-landskapet, kom jeg frem. En liter blåbær havnet også i beger i sekken, i tillegg til 8-9 små kantarell.

Etter å ha logget cachen i dette nydelige morgen-sol-lyset var det bare å forsere buskaset en gang til for å komme tilbake til bilen. Så la jeg turen mot Langvatnet. Bare en liten snartur, uten noe annet mål enn å se utover det flotte landskapet.

Vel hjemme igjen har jeg stekt masse nydelig, velduftende steinsopp som blir tilbehør til tacoen i dag. Og så har jeg varmebehandlet kantarellen jeg også fant i går. Jeg håper virkelig fryseren fylles godt opp i år også!  ;)

Jeg håper alle har en superfin dag!

2 kommentarer:

  1. Fytterakkern, så vakkert det er på det største bildet ditt! Inspirasjon til tusen og tilbake!
    Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er veldig fornøyd med det store bildet. Siden det er tatt med mobilen - og - faktisk ble en blåkopi av hvordan det var er det utrolig!

      Klemmer tilbake! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!