torsdag 31. januar 2013

De første dagene våre i Villa Utsikten!

Jeg føler det er på tide med en liten oppdatering fra uka som har gått. Så her kommer den!

Jeg fikk overta Villa Utsikten på mandags formiddag (altså et døgn tidligere enn først avtalt). Store mengder med esker og møbler ble kjørt oppover på mandag og tirsdag.

Tirsdag kom sofaen og sengene til gutta. Så natt til onsdag hadde vi vår første natt i den nye hulen vår. Det var litt "kummelige" forhold. Mitt soverom er lagringsplass for alle eskene og sekkene som er i kategorien "aner ikke hvor jeg skal gjøre av det", så jeg klatrer inn og ut av senga fra fotenden... Gutta har camping oppe på loftet hos min yngste, siden min eldste fant ut at han ville ha revet veggen mellom sine to rom... (en hel historie bare det)...

På det første bildet ser det ryddig og fint ut... men hvis man snur seg 90 grader, så er det litt andre tilstander! ;)

Det mangler både stoler til spisebordet og sofabord her, men jeg kjenner jeg må jakte en stund til på 2 (eller 4) stoler av den typen jeg allerede har 4 av og se om jeg ikke kan få tak i et slikt sofabord som jeg har sett for meg.

Så derfor må jeg bare spørre;

Er det noen der ute, som vet om noen, som har stoler som den på bildet til venstre? Spiller ingen rolle om de er malt eller har annet trekk... Eller kanskje noen der ute, vet om noen, som har et sofabord lik det på bildet til høyre? (De var veldig vanlige på 60-tallet) Bordet trenger ikke være helt likt, bare sånn høvelig. Det trenger ikke være pent, bare helt! Alt får en runde med malekosten likevel!!!

Jeg er dønn sliten, for å være helt ærlig. Akkurat nå er første gangen jeg har satt meg ned i sofaen i mer enn 5 minutter... For å flytte, gjøre hytta klar til salg og begynne å rive veggen mellom de to rommene... ja, det tærer på kreftene. Egentlig har jeg mest lyst til å bare sove, men det går jo ikke! ;)

Til natta skal jeg på jobb, så har jeg fått fri de neste 3 nettene. Lørdag kommer foreldrene mine en tur på besøk. Det blir koselig! Og mamma hadde masse tøffe sofaputer og gardiner som hun skulle ta med, så da slipper jeg kjøpe sånne ting! :D Søndag blir det ny tur til Hemavan for å gjøre ferdig siste rest på hytta. Ikke noe hvilehjem dette, nei! Og nå må jeg avslutte for å gå igang med maling av taket i det rommet som har vært 2 rom! :)

Håper dere får en fortryllende helg alle sammen!!!

6 kommentarer:

  1. Så flink og tøff du er :-)
    Stå på!!

    SvarSlett
  2. Prøv å kose deg litt oppe i kaoset også da, snuppa! Slappe av og hente litt krefter på en eller annen måte. Det trenger du og det fortjener du :)
    Stor klem!

    SvarSlett
  3. Så moro å høre hvordan det går. Og så flinke dere er! Vet dessverre ikke om slikt bord og slike stoler. Men kanskje det er en fb side med gi bort/selges i deres område hvor du kan etterlyse dem?

    SvarSlett
  4. Synes at du er både tøff og flink. Dette går nok kjempefint.


    SvarSlett
  5. For ein energi:) du har fått gjort masse den siste tida. Nyt dagane innimellom klargjering av hus, jobb og alt anna. Håper du får napp på stoler og bord, har desverre ikkje det.. Helsing fitjarbu

    SvarSlett
  6. Tusen takk for alle hyggelige og oppmuntrende kommentarer den siste tiden! Det har varmet mye, kan jeg love dere!!!

    Jeg har fått tak i et bord lik det på bildet!!!
    En dame fra Korgen kontaktet meg. Hun hadde ett med rottinghylle under. Så nå skal jeg gjøre meg klar til å kjøre dit og hente det. Jeg er kjempeglad!!! :D

    Jeg fikk også napp hos en her fra Mo, men det manglet hylle under. Jeg skal hente det også, så har vi sofabord alle tre!!! :)

    Stolene er det dårlig med ennå... men jeg HÅPER alle holder øya og øra åpne! Det blir fort mange tusenlapper å kjøpe 6 nye stoler - og det håper jeg at jeg slipper å gjøre... For det er mer enn nok ting vi mangler!

    Ønsker dere alle en superfin helg! :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!