onsdag 9. januar 2013

Samlivsbrudd....

Det har vært stille på "Villmarkshjerte" en stund. Årsaken ligger i overskriften; samlivsbrudd. Jeg velger å flytte fra noen jeg er glad i, men som jeg ikke kan leve sammen med...

Jeg har ved et par anledninger tidligere tatt opp temaet parforhold, blandt annet her; Parforhold for en hver pris. I dag ser jeg at jeg ikke klarte belyse alle aspektene av brudd i parforhold. Det er ikke alltid kjærligheten nødvendigvis tar slutt, noen ganger går det ikke likevel...

Jeg ønsker ikke å gå inn på alle detaljene i vårt brudd, men for å slippe "bygdetrollet" (sladder), vil jeg si noen ord. Å leve med mine og dine barn er en utfordring, til tross for at gutta er verdens greieste. Mine og dine barn medfører også x'er som er innvolvert i livet - og som ikke nødvendigvis vil samarbeide. At jeg var sykemeldt i ett år og måtte lære meg selv å kjenne på nytt - og nok ikke er den jeg var, ble også en belastning. Dette i tillegg til disse tingene ble hverdagsfrustrasjoner, sinne og småirritasjon over filleting så mye ut over livet at jeg var nødt til å ta et standpunkt til om jeg trodde at vi noen gang ville få det bra. Da ble vi enige om å gå hvert til vårt.

Flyttingen til byen i sommer gjorde meg utrolig godt. Jeg stortrives i nyhuset, guttene også. Men samlivet endret seg desverre ikke til det bedre selv om jeg fikk det vesentlig bedre etter flyttingen.

Hele greia er trist. Nederlaget i at forholdet ikke stod til å kunne reddes, flytting fra huset og ikke minst salg av Klippen Resort, hytta jeg er så vanvittig glad i. Jeg er spent på hvordan det blir å dra dit å pakke sammen alle tingene mine og klargjøre hytta for salg, men jeg har ingen økonomisk mulighet til å overta med det prisnivået som er i Hemavan. X'en overtar huset, det tror jeg blir bra for han og hans barn.

Men sånn er livet nå. Jeg velger å kun se tilbake på alt det positive. Det negative er det ikke plass til. Nå ligger livet forran meg og gutta mine som et blankt lærret. Vi har lagt inn bud på ei regelrett RØNNE av ei leilighet i Mo sentrum. Først på mandag får vi vite om noen er så gale at de "snapper" den fra oss på forkjøpsrett. Leiligheta er et totalrenoveringsprosjekt, men heldigvis har jeg erfaring med renovering, så dette får vi til, hvis vi får leiligheta,da!

Uansett skal vi flytte, jeg og gutta. Leve et roligere liv med føttene på bordet og mange fremtidige turer og reiser. Forhåpentligvis vil jeg ikke være dønn sliten hele tiden, for jeg føler at jeg i veldig stor grad har jobbet ekstremt mye hjemme, noe jeg humoristisk beskrev i dette blogginnlegget; Jeg jobber 659,82% stilling!

Nye drømmer begynner allerede å ta form, men egentlig har de nok vært der en stund - i dvale - i påvente av å slippes fri!

Takker for oppmerksomheten!

Villmarkshjerte kommer sterkt tilbake etter hvert! :)

20 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
    Svar
    1. Alle klemmer mottas med varmt hjerte! :)

      Slett
  2. Livet er sjelden en dans på roser og man må ta valg som er det beste for seg selv og sine. Selvom det resulterer i store endringer i hverdagslivet. Lykke til i tiden fremover, ta vare på deg selv og unga dine!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, livet er ikke alltid noen dans på roser, men jeg tror det i fremtiden vil bli en dans på tulipaner, om ikke annet! ;)

      Noen ganger er endringer en god ting. Det tror jeg det blir i dette tilfellet! :)

      Tusen takk for klemmen!!! :)

      Slett
  3. Lykke til, du og gutttene! Noen ganger er det triste avgjørelser som bare må tas.
    Håper dere får leilighet og finner tilbake til kreftene.
    Klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Elin!
      Krysser fingre og tær for at vi vår leiligheten, vi også!

      Takk så mye for klemmen :)

      Slett
  4. Glad i deg <3
    Vi krysser fingrene for at du får leiligheten og at alt går så bra som mulig. Du er sterk, og vi vet at du klarer dette fint - men vit at vi tenker på deg og er her for deg <3
    Klem fra Ruben og Tom

    SvarSlett
    Svar
    1. Glad i dere også! <3

      Jeg tror til og med jeg krysser tarmsystemet for at vi får leiligheten!!! ;)

      Ja, heldigvis er jeg sterk, jeg vet vi kommer til å klare dette fint, men omstillinger er omstillinger og ting tar tid...

      Godt å vite at dere er der.
      PS! Jeg gleder meg til å komme å se nybadet!!! :)

      Klemmer tilbake

      Slett
  5. Jeg krysser også fingrene for at du får leiligheten, og at alt ordner seg til det aller aller beste! Fryktelig trist at Klippen resort må selges, men jeg forstår det jo, det koster å ha og å kjøpe...
    Jeg er sikker på at det venter deg massevis med positive opplevelser fremover!
    Store klemmer <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Når så mange krysser fingre og tær for at jeg får leiligheten, da bare må jeg få den!!! :)

      Jeg virkelig STORGRUER til å pakke sammen på Klippen Resort... men det er ingen utvei... Jeg tror det kommer til å bli tungt å kjøre forbi der også, i fremtiden! :)

      Det blir helt klart masse positive opplevelser fremover. Dere kommer jo nordover!!! :)

      Klemmer i massevis til deg også!

      Slett
  6. Noen ganger er det bare slik at det går faktisk ikke. Jeg ble ganske overasket da jeg så en oppdatering på fb, har jo fulgt deg i noen år nå.
    Håper at du og guttene dine får leiligheten og at ting blir lysere framover.
    Sender deg en varmklem ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff, ja... det er ille når man endrer på noe på FB, for det blir jo stort publisert i "newsfeeden" til folk... Og det var lite koselig at jeg ikke fikk mulighet til å fortelle det til mine nærmeste før det sjedde. Men sånn ble det...

      Varmeklemmen mottas med stor takk! <3

      Slett
  7. Nå har Emilie lært meg hvordan jeg skal kommentere! For øyeblikket som anonym, men en ting om gangen.. Så,.. da vil jeg bare si at jeg krysser fingrene for kjøp av leilighet! Jeg beundrer deg, fremdeles og heller ikke mindre nå enn tidligere. Og gi deg en stor tankeoverført klem! Cecilie;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå blir jeg imponert, Cecilie! Tenk at du omsider har lært, hva skulle vi gjort uten de flotte tenåringene som kan alt slags data-greier? ;)

      Tusen takk for klemmen og gode ord. Jeg er vanvittig glad i dere to!
      Hils prinsessa så mye fra meg.

      Jeg skal prioritere en tur sørover til sommeren. Og da skal jeg SJEKKE at dere er hjemme først!!! :)

      Slett
  8. HM! Overraskende, men jeg håper det blir bra for alle parter. Hils kørven fra gammellærer'n:))) Klem fra Kari

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff, ja, det ble nok en stor overraskelse for nesten alle. Men ikke alt vises ute i det offentlige rom... som vi vet...

      Jeg skal hilse gutta, helt klart!

      Klemmer tilbake

      Slett
  9. Klem frå Fitjar også. Krysser fingrane med håp om at leiligheten vert dåkas :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt at du også krysser fingrne for at vi får leiligheten. Nå er det så mange som gjør det at det bare må bli en realitet.

      Klem tilbake

      Slett
  10. Ønsker det beste for deg og dine.

    Jeg har fulgt denne bloggen ei tid, og vil fortsettte med det. Flotte beskrivelser av turer og oppskrifter kaker, etc.


    Hilsen fra Harstad

    SvarSlett
  11. Samlivsbrudd er alltid en sorg, samme hva som ligger til grunn. Ønsker deg masse lykke til. Håper dere får leiligheten i byen! Må forresten takke for "lånet" av oppskrivten på rengakaka:) Jeg er selv ikke fra Mo men har bodd her i mange år, men der jeg kommer fra er det ikke tradisjon, men hele familien min ble helt forelsket etter å ha fått smake rengakaka :)
    Ser fram til å titte innom blogen din også i fremtiden! Fine turveskrivelser liker vi!
    Lykke til med alt du nå står forran!
    Karen

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!