mandag 4. januar 2016

Ranatraskentur til Bjynnlisletta!

Når det er minus 14 grader, da er det kaldt. Likevel måtte vi ut på tur.

Vi valgte å kjøre til Utskarpen for å ta Ranatraskenklippet på Bjynnlisletta.

Oppover den snø- og is dekte skogsbilveien bar det, videre innover skogen. Bare å følge fotsporene til andre turgåere.

Sola skinte høyt oppå fjelltoppene, men inni skogen er det ikke like lyst.

Det er godt å tusle litt i skogen selv om jeg savner landskap uten snø. Vi hadde investert i brodder, men forlot dem i bilen... det var ikke lurt, for de hadde vært veldig kjekke å ha oppover og nedover skogsbilveien...

Mira hadde fått potevoks på labbene og i dag ble det ikke klabber mellom potene. Jeg håper det blir å fungere fremover også, men tror jeg skal kjøpe sko/sokker til henne likevel. Det kan være greit å ha i tilfelle potevoksen ikke fungerer og vi er på langtur.

Vel fremme på Bjynnlisletta ble det klipping av Ranatraskenkortet for min del og logging av cache for turfølgets del.

Her er det garantert fint å kose seg med bål, så godt tilrettelagt som det er. Vi laget ikke noe bål, minus 14 i januar er for kaldt, så vi tuslet i retur.

Nå hadde vi 2 andre cacher på programmet. I Sjona hadde jeg 2 cacher som ikke var signert, men det ble de nå.

På den første ble det atter en gang klatring i trær... men den andre lå nede ved sjøen og herfra hadde vi nydelig utsikt utover fjorden. Himmelen glødet i flotte farger. Er det ikke fint?

2. av "100 turdager i 2016"
2. Ranatraskenklipp i 2016
9 km på skogs- eller fjelltur til nå i år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!