fredag 29. januar 2016

Januar går mot slutten!

Det er over 3 uker siden jeg skrev ett eneste ord her. Årsaken er enkel; det skjer ikke så mye spennende her hos meg.

Dagene går med til småturer med Mira, øvelseskjøring med yngstemann og vanlige huslige sysler.

Sola er så vidt begynt å vende tilbake og dagene blir lysere. Det har vekslet mellom ekstremkulde og plussgrader. Enten er det for kaldt eller så er det sølevær.

I morres tok jeg dette bildet fra verandaen. Det lavet ned 10 cm kramsnø i natt. Den må jeg bite sammen tennene og gå ut å måke litt senere....

Løsning av Geocaching Mystery oppgaver bruker jeg mye tid på. Jeg lærer mange nye ting, både Norsk historie og krypterings metoder. En god dag er en dag man lærer noe nytt. Jeg har mange gode dager, for jeg lærer noe nytt hver dag. Frustrasjon over å ikke forstå og gleden over å klare å løse en oppgave går hånd i hånd.

Siden jeg skal på MEGA-eventet på Steinkjer i mai, har jeg løst så mange oppgaver som mulig i det området. Ingenting er som når jeg legger inn løsningen på en oppgave og Barth Simpson dukker opp med ett "Juhuuu!"

Fra 2016 har jeg ett fin-fint system for oppgaveløsning. Ikke noen flere løse ark som jeg aldri finner igjen.
En problemstilling de fleste geocachere kjenner seg igjen i.
For ett par uker siden var vi på hyttetur i Vistenfjorden på hytta til kjæresten. Veldig koselig å dra på hyttetur igjen og jeg kjenner jeg gleder meg til snøen forsvinner slik at det er mulig å dra på lengre turer.

Det var nydelig vinterlandskap på Aursletta, men det var ikke så enkelt å gå på tur siden Mira sliter så fryktelig med å få snøklumper mellom potene. Nå har hun fått sko (potesokker) og alt går så mye bedre. De er litt korte, skulle gått høyere opp på foten, så jeg skal se å få laga noen som er høyere.

Jeg kommer sterkere tilbake med skriving her på bloggen når vi begynner å komme oss ut på skikkelige turer igjen, eller hvis jeg har noe spennende å fortelle.

Jeg ønsker dere alle en fin helg!
Håper dere ikke blir tatt av stormen "Tor" ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!