fredag 8. januar 2016

Vinter-geocaching=mysteryløsning!

Vinter og ekstremkulde, i dag -18 grader, frister ikke til å gå ut med GPS og penn for å fryse fingrene av seg. Derfor går dagene med til å løse mystery's, dvs. oppgaver for å finne koordinatene til en cache.

Da ser det slik ut i sofaen min.... ett papirsammensurium uten like.

Den siste uka har jeg skrevet ut 13 oppgaver. 7 av dem er nå løst, en er halvveis løst (står fast) og så er det de 5 siste som virker helt håpløse, men som sikkert er sørgelig enkle, sånn egentlig...

Her er ett eksempel på en slik oppgave. Dette er den eneste informasjonen du får, så skal man finne koordinater N (North) xx xx.xxx og E (East) xxx xx.xxx
Altså skal løsningen gi en tallrekke på 15 tall.

Og joda, det er mulig, selv om det ser umulig ut.
Denne oppgaven løste jeg for noen år siden, etter mye hodebry og dannelse av mange grå hår.

Slike oppgaver er fint å holde på med i kulden, selv om det er ekstremt frustrerende til tider.

Jeg håper dere får en super helg,
med eller uten ekstremkulde og
med eller uten frustrasjoner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!