søndag 29. januar 2017

Islagt vatn på Gran Canaria!

Nå, ja... det er kanskje ikke helt sant, sannheten er nok mer som følger;

I dag skulle vi kjøre langs kysten sørover på øya. 8 stopp var plottet inn på GPS'en.

Dette "islagte" vannet fant vi like vest for Bahia Felize, helt nede ved rullestein stranden. "Isen" er selvsagt ikke is, men salt som er tørket ut av sjøvannet. Man kan bli lurt når man ser det, men tro meg; det er salt, ferskeste saltet jeg har smakt.

Vi la også turen innom "El Bufadero". Et spektakulært skue. Hullet fylles,  tømmes og spruter opp hele tiden på grunn av bølgene som slår mot land. Naturkreftene er utrolig. 
Vi dro for å se "Caldera de Bandama" (vulkankrater), før vi la turen som raskest innom Las Palmas.

Jeg fikk med meg hele 7 nye EarthCacher i dag (Lasse 8), de to førstnevnte stedene er dagens beste, uten tvil. I 7 timer har vi vært på tur, tuslet en km hit og en km dit, kjørt noen km og gått litt mer. Vi har sett litt mer av kysten enn de klassiske turiststedene og jeg er strålende fornøyd.

Las Palmas var greit nok, men kaos å kjøre i den byen, selv på en søndag... he, he 2 EarthCacher og bittelitt shopping, så ble det bra!

PS! Litt småkaldt i Las Palmas, bare 19 grader... godt å komme til sørkysten og 24 utsøkte grader ☆

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!