lørdag 24. oktober 2020

En fin dag på Esøya!


Vi hadde planlagt å starte turen utover til Esøya tidlig på morran, men ting tok tid og klokka var nesten 12 før vi gikk i land. Landskapet er blitt høstfarget. Vakkert.

Været varierte. Sola skinte når vi gikk i land, så kom en regnskur når vi hadde krysset på tvers av øya. 


Mørke regnskyer det ene øyeblikket, sol og magiske høstfarger det neste.


Vi gikk langs vestsiden av øya. I fjæra fant vi mange fine skatter. (Les; kavler, fløyt/kork fra fiskegarn og noen fine rakvedbiter)

Vi la igjen sekker og skatter i fjæra, så tuslet vi til sørenden av øya og i retur til fjæra. Pølsebål måtte vi selvsagt ha, det er ikke skikkelig tur uten. 


Etter pausen gikk vi i retur til nordenden av øya. Vi var søkklasta med skatter fra fjæra. Selvsagt skya det over og vi fikk ett kvarters tid med gange i en skikkelig haglskur.


Men like brått som den starta, så stoppa den og sola dukka opp. Vel ombord i båten får Lasse sola i ansiktet og sier; "Vi ha no hatt fint turver!" Jo, det stemte. For når sola skinner glemmer man at man har plukka iskaldt hagl ut av nakken noen minutter tidligere....


15 geocacher ble funnet på denne turen til Esøya. 8 mystery, 2 tradisjonelle og 5 EarthCacher. Resten får vente til neste tur. Noe jeg selvsagt allerede gleder meg veldig til.


Vi gikk øya på langs. Startet ved pila (på bildet over), gikk helt til sørenden og i retur til nordenden. Vi var på øya i ca 4 timer før vi la kursen mot fastlandet igjen.

Etter nok ei natt i lavvo er vi klare for en ny turdag i sola!

3 kommentarer:

  1. Jeg må ha deg med på en "bare ta earthcacher-dag" en eller annen gang, for jeg synes de er kjempeskumle og du er jo en racer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja!!! Vi tar en EarthCache-dag i Oslo området en gang 👏👏👏😊 Tror jeg har en del igjen der. Uansett; de er ikke så kompliserte, spesielt ikke når steinivar er CO 😊

      Slett
    2. En gang når covid-19 har pakket sekken og reist sin vei!
      Hvem som er CO har ingen betydning for meg, de er skumle uansett...

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!