fredag 31. desember 2010

Blogganbefaling; Villmarksjenta!!!


Denne jenta er 15 år, jeg gjentar 15 år... og det kommer dere aldri til å tro når dere setter dere ned å lese! Hun skriver som en forfatter og tar bilder som en etablert friluftsfotograf.

Dette er ikke en "vanlig" tenåringsblogg. Ikke viser hun "outfit of the day", og ikke skriver hun side opp og side ned om sminke og.... ja,  dere vet. Derimot skriver Maria, som jenta heter, om friluftsliv, turer og viser bilder som gjør meg stum!

Hun er på turer både sommer og vintertid, alene og med familie, søsken m.m. Overnatter ute i vinterland, like naturlig som i sommerland.

Jeg ble så imponert over bloggen, at jeg følte at jeg måtte spørre om lov til å anbefale den... for jeg er faktisk overbevist om at hun kommer til å "gå skoene" av Lars Monsen - hvis hun bare fortsetter den veien hun går nå!

Sånne tenåringer som henne vokser ikke på trær. Jeg er stum av beundring!
Hun vil være ute i naturen, fiske, padle, lage bål, gå i fjellet og overnatte i telt.
Og hun sier så vakkert;
"En ting jeg ikke forstår er ikke hvorfor man ikke kan bli godtatt for den man er. Uansett er det viktig å holde fast ved drømmene sine og ikke bry seg om hva andre sier og tenker. Du må ha tro på deg selv å tørre å møte de utfordringene og den motstanden som møter deg, fordi hver og en har sin egen personlighet og tanker om ting, og den personligheten skal man ta vare på." - sitat; Villmarksjenta.
Jeg håper dere titter innom bloggen hennes. Villmarksjenta.

Tviler sterkt på at dere vil angre!

Nå er det ikke sånn at jeg ikke synes våre ungdommer er flotte ungdommer, selv om de må "dras" med på tur, for de er flotte på sine egne måter. Men denne jenta imponerer meg stort i sin egen vilje, sitt eget ønske om å få dra på tur!

Takk for oppmerksomheten!

4 kommentarer:

  1. Til og med jeg blir imponert av denne jenta her =)
    Fin blogganbefaling =)

    SvarSlett
  2. Ja, man kan ikke annet enn la seg imponere av henne! ;-)

    SvarSlett
  3. Det skal sjekkes. Takk for tipset.

    SvarSlett
  4. Håper du også liker bloggen hennes! Hun er bare 15 år... 15 år!!! Helt fantastisk både det hun gjør, bildene og teksten hennes! ;-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!