fredag 31. desember 2010

På vei inn i 2011, med minnene fra 2010!!!


2010 går mot slutten, og det er bare minnene og erfaringene fra dette året vi tar med oss inn i det nye året.

2011 står som et blankt lerret forran oss, og hva det skal fylles med vet ingen ennå.

Vi har alle drømmer, ønsker, tro og håp for det nye året. Vi ønsker alltid at det kommende året skal bli bedre enn det året som har vært. Noe som er helt forståelig for alle mennesker, uansett om 2010 har vært et fantastisk år, et helt vanlig år, eller bare rett og slett et skrekkelig år. Jeg håper og ønsker at alle får et fabelaktig år 2011!

Selv om dette året har vært en surrealistisk berg og dal bane for meg, med turer høyt opp og langt ned, innimellom gyngende i store bølger - så kan jeg, ved hjelp av alle bildene jeg har tatt, se at jeg har vært med på mye fint midt i alt det mørke.

Bloggen er stort sett min positive skildring av livet og hverdagen, stort sett. Jeg deler fint lite av de mørke stundene, for det første ville det ikke hjulpet meg det grann, for det andre ville det ikke vært noe hyggelig å lese om!

Jeg har mange ønsker for det nye året, VELDIG mange!
- Jeg ønsker meg større tolleranse mellom menneskene som er i "min verden"!
- Jeg ønsker at småfolket skal ha det oppriktig bra!
- Jeg ønsker å hjelpe småfolket å bli selvstendige, og samtidig være tilstede for dem!
- Jeg ønsker at jeg blir "frisk" og får livet mitt tilbake!
- Jeg ønsker å få småfolket med på overnatting ute i vinterland!
- Jeg ønsker at Kretaturen blir en realitet!
- Jeg ønsker at vi kommer oss til Prekestolen sammen med våre venner i sør!
- Jeg ønsker at vi kommer oss på bre-vandring m.m. med våre venner her i nord!
- Jeg ønsker meg en geocachingtur til Trollheimen!
- Jeg ønsker å få nytt gulv med varmekabler i gangen på hytta!
- Jeg ønsker meg ferdig malt stuetak (og er litt kravstor; listeverk også?!?!)!

Kravstor, jeg... nei?!?!

Jeg har et vanvittig godt liv. Med mye plass og rom. Både følelsesmessig og økonomisk. Vi mangler ingenting, og vi trives med det vi har! Ønskene og drømmene er blitt annerledes med tiden. Vi trenger ikke ønske oss og drømme om jordisk gods og gull; vi ønsker oss og drømmer om opplevelser. 

En ting kan jeg med hånden på hjertet si dere; geocachinga har gjort livet mitt betydelig rikere. Og uten dette globale spillet, tørr jeg ikke tenke på hvor jeg hadde vært i dag. Hver eneste dag, flere ganger om dagen, når jeg ser geocacheveska mi ved sofaen, sender jeg en varm tanke til den ukjente dama i sør som introduserte meg for denne "hemmelige" verdenen! Kjersti, du ble min engel! Til tross for at jeg visste med en gang jeg ble "syk", at jeg måtte opp av senga og ut på tur, så ble det etter kort tid vanskelig å motivere seg uten nye turmål. Men geocachinga ga meg nye turmål, kan man trygt si.... over 350 nye turmål bare i år!

Og som bildene viser, gleder jeg meg til sommeren igjen!
... og så bare "klør" jeg etter å fortelle (bilde kommer en annen dag); i går fikk et nydelig lite keramikkhjerte, håndlaget av en av mine engler... jeg ble så glad... nesten som når småfolket kommer til meg med hjemmelagde morsdagskort eller bursdagskort! Ingenting varmer hjertet mitt mer enn små oppmerksomheter laget for hand.

Og kanskje kan det være min oppfordring for 2011; krev litt mindre, tenk gjenbruk, vær takknemlige for alt laget gjennom hjertet med hendene, finn det positive og fokuser på det - selv om det sorte teppet legger seg over oss innimellom!

Tusen takk for all oppmerksomhet, alle kommentarer og mailer jeg har fått i forbindelse med bloggingen i 2010. Jeg har hatt en flott reise sammen med dere!
... i min lille verden...

Siv Anita

5 kommentarer:

  1. Nok en gang har jeg koset meg med et herlig innlegg på bloggen din :) Tusen takk :)

    Må dere ha ei fin feiring.
    *Klem*

    SvarSlett
  2. *rørt så tårene triller og jeg knapt ser hva jeg skriver*
    Jeg vil bare si takk for at du bestemte deg for å dele villmarksbrllup med omverdnen så jeg fant deg, for du har gjort livet mitt rikere med blogginnlegg, kommentarer, sms'er, mms'er, ja ved å være deg. Og det var så enkelt å introdusere deg for geocaching at jeg fremdeles smiler av å tenke på kommentaren din "sånt har vi ikke i Mo i Rana" ;)
    Jeg håper at det på ønskelista di for 2011 også står et håp om en geocachingtur til Østfold også, og selv om vi har mange helt vanlige cacher her, så lover jeg å ta deg med til Vestra Götaland og cachen Ingrid Bergmans Rose. Jeg håper ihvertfall veldig at dere får mulighet til en tur hit, så tar vi turen nordover ved første og beste anledning når økonomien tillater det.
    Veldig veldig glad i deg!
    Stor nyttårsaftenklem!

    SvarSlett
  3. mange varme klemmer til deg og dine <3
    du skriver fantastisk bra !! :)

    blir jo sittende og reflektere etter å ha lest ;)

    klem :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk, Anne-Rita, og et riktig godt nytt år til deg også!

    Kjersti; vi har veldig lyst på en cachetur til østfold også - har faktisk så vidt vært innom den tanken... men om det blir i år... det får vi se. Tror i allefall det blir høst! Jeg ante ingenting om geocaching før du introduserte det! Og du har gjort livet mitt vanvittig mye rikere på grunn av det, blogg, sms, bare med å bry deg på den måten du gjør!!! De to cachene du nevner VET du at jeg KLØR etter å besøke!!! Jeg er blitt veldig glad i deg også!!! Håper du får et fabelaktig år, Kjersti! Og hils Eileif fra meg!!!

    Aina; godt nytt år! Og tusen takk for hyggelige kommentarer, også i dag! Tror det er bra at vi blir sittende å tenke etter å ha lest hverandres blogger. For det første betyr det at vi bryr oss, for det andre tenker vi kanskje over våre egne liv i gjennom "øynene" til andres liv?

    Godt nytt år, jenter!!!
    *KLEM*

    SvarSlett
  5. Jeg er veldig glad for at jeg har hjulpet til! Synes bare jeg har gjort så lite i forhold til skryten du gir meg *flau* Men jeg er veldig takknemlig for det altså, det varmer i hjertet mitt!

    Dere er hjertelig velkomne uansett når det skulle være! Men jeg tar dere ikke med til Ingrid Bergmans Rose hvis det har begynt å bli glatt, for det vil gjøre fryktelig vondt å skli ned fra det fjellet ;)

    Takk i lige måte! Eileif hilser tilbake :) Og gjør meg en tjeneste er du snill: ta tak i Harald og gi hverandre en god klem fra meg :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!