torsdag 21. juli 2011

Litt mer Gran Canaria!

Dette er et skilt jeg så mye av på Gran Canaria. Direkte oversatt står det; Forbudt sirkulasjon i tilfelle regn.... hva nå enn det måtte bety?!?!

Innimellom tenkte jeg på at alle veiskilt burde hatt en engelsk oversettelse, selv om jeg for det meste klarte forstå hva de betydde og hva som stod. Men dette måtte jeg sjekke når jeg kom hjem; for slik jeg forstod det var det ikke lov å kjøre her når det regnet?!?! Men hvorfor? Selv om veiene var svingete, var de av langt bedre standard enn E6 her oppe hos oss. Etter å ha oversatt teksten er jeg ikke blitt veldig mye klokere... Noen som vet?

Palmeral Noruega. Den norske palmelunden på Plaza de Noruega, Norskeplassen. Egentlig så forstår jeg godt at den norske kollonien på Kanariholmen har sitt eget piknikksted oppe i fjellet. Når man er der nede over lang tid, er det helt sikkert kjempekjekt å gå opp hit for å snakke morsmålet sitt innimellom. Den kvelden jeg var her, kom det to spreke damer opp fra øverst i dalen over Puerto Rico, og på vei ned traff jeg først en mann som kunne si "Hei!" og så en dame som ble litt paff da jeg sa "Hei!", men det var ingen tvil om morsmålet hennes heller når hun smilende svarte med et ekte norsk "Hei!" hun også!

Jeg var et par-tre ganger i ørkenen og surret. 3 cacher skulle logges. To vanlige og en EartCache. Den ene av dem er øyas mest besøkte cache. Jeg ble nummer 1308 som logget denne. Er ikke det ganske fantastisk? Over 1300 team har vært her ute og logget denne cachen/loggboka! Og alle de andre tusenvis av menneskene som virrer rundt i ørkenen med eller uten klær, aner ikke om at den finnes, selv om mange sikkert surrer forbi dette stedet også.

Og ja, uten klær! Går man i ørkenen eller langs stranden må man bare godta at folk er nakne. Dette er nudistområde av stor klasse, og selv om overvekten av folkene er godt voksne menn, var det da både unge damer og menn som lå godt utbretta på stranda. Jeg har ingenting imot nudister i det hele tatt, men hvor mye jeg har behov for å føle at jeg er gynekolog når jeg går forbi er en helt annen sak. Greit man har et naturlig forhold til kroppen sin og ikke er redd for å vise den fram, men... trenger du omtrent vise frem innsia av kroppen?!?! he, he...

Til slutt må jeg ta med et bilde fra cachejakten i Norge. Ser du cachen? Jeg lar bare bildet snakke for seg selv, så kan du være på cachejakt her på bloggen til du ser den!!! Happy hunting!!! ;)

Håper alle har en flott dag!

6 kommentarer:

  1. Det ser virkelig ut som om dere har kost dere, og du ser så fornøyd og lykkelig ut på bildet! Det blir jeg glad av å se :)

    Og når det gjelder cachen på nederste bilde der..vel, jeg ser noe som ikke ser ut som alt det andre, og da antar jeg at det er det jeg leter etter. Cacheintuisjon tror jeg det kalles ;)

    God klem nordover!

    SvarSlett
  2. he, he... regner med at du ser den! Jeg hadde hørt og lest om sånne, og sett noen på nettet, men "dæven" det var supert å endelig finne en!!! :)

    SvarSlett
  3. Måtte du lete lenge, eller var den grei?

    SvarSlett
  4. Vel, hintet var at ikke alt var som det så ut til, så etter å ha sett over området var det ingen magnetiske greier som ikke var som det så ut til, ergo så jeg på steinura - for jeg har jo lest om/sett sånne på nettet, og da var den rimelig grei. Var en 5 min leteaksjon, så rimelig grei, ja! ;)

    SvarSlett
  5. Når det kommer til oversettelsen av "Forbudt sirkulasjon i tilfelle regn", så betyr det at man ikke har lov til å sirkulere omkring i området/kjøre der, når det regner. :)

    Skal si dere har sirkulert mye, hehe. Flotte bilder! Jeg ser cachen - eller hintet. :)

    SvarSlett
  6. He, he... Joda, Kristine; vi har sirkulert mye der nede!!! Og da hadde jeg jo rett ang skiltet; men hvis E6 skulle stenge ved regn her i nord - da kunne vi like greit bare stengt veien... Så hvorfor man ikke kan sirkulere på veier av bedre standard enn E6 - er meg helt uforståelig!;))Og JA, E6 her oppe er for det meste så smal at det ikke er plass til midtstripe, engang, i tillegg er den gammel og drålig... til tross for at de har "flekket i" litt her og litt der!

    Morro med cachejakt?!?! ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!