onsdag 13. juli 2011

Tvangsreturnert!!!

Atter en gang er jeg rett og slett tvangsreturnert til det landet der passet mitt er produsert. Dette var mitt andre fluktforsøk i år, like nytteløst denne gangen også. Kan det være planleggingen som er for dårlig?

Nå innser til og med jeg at det er forskjell på de ulike flyktninge-gruppene, men er ikke en klimaflyktning også et menneske med følelser og behov? Et menneske som skal behandles i tråd med menneskerettighetene?

Ok, så tøyer jeg menneskerettighetene langt når jeg mener at sydenvarme er et av mine grunnleggende behov... Sånn skikkelig varme, sommervarme hele året!

Jeg ville blitt verdens beste klimaflyktning. Lover! Jeg er nøye med å ikke forsøple miljøet. Jeg tar plass, men ikke veldig mye. Jeg trenger ikke en stor bolig, bare akkurat passe. Jeg skulle ikke plaget kongeriket Norge med unødvendige besøk, jeg kunne heller avlastet samfunnet med å ta mine kjære med til mitt fluktsted...

Så fremtidens særiøse og alvorlige fluktforsøk, skal nå på planleggings-bordet. Frem til det ultimate flukt-stuntet blir iverksatt, skal det helt klart gjøres flere test-flukter - den neste om ikke alt for lenge - håper jeg! ;)

1 kommentar:

  1. Jeg skal være så ærlig og si at jeg håper du ikke blir godkjent som klimaflyktning, for da blir det bare vanskeligere for meg å få møtt deg... Men jeg håper dere får en fin tur hjemover ihvertfall, og så ønsker jeg deg en varm sommer selv her hjemme! :)
    Stor klem fra den for tiden blogg-løse haldenseren!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!