mandag 14. mai 2012

Geocachinghelg til Bodø! (del 2)

OBS! Innlegget inneholder spoiler-bilder. Selv om ikke cachens navn blir forbundet med bildene, kan de ødelegge for alle som vil lete uten spoilere.

Å være geocacher er slett ikke bare å være ute for å lete etter tuppevarebokser. Det krever også innsats hjemme, for enkelte av cachene. Mysterycacher. Oppgaveløsning. Så jeg brukte mange, mange timer på å løse slike oppgaver hjemme før vi dro. Bodø har mange fine, som selv en enkel sjel, med en enkel hjerne klarer å løse, men der er også mange som rett og slett er håpløse! Jeg klarte å løse 11 selv, fikk koordinatene til en av venner med kunnskaper jeg ikke har, og ett sett koordinater fantes skjult i en av cachene i Bodø sentrum.

Ang. bildet; denne broen gikk over jernbanesporet og ned til en liten perle ved sjøen. Har aldri sett en sånn bro før.... En annen ting med bildet; jeg mangler en kroppsdel. Hva? tenker kanskje du? Jo, noen har fått det for seg at GPS'er en av mine kroppsdeler... hmmf....


Tilbake til saken; Oppgavene kan være slik som f.eks. denne;

To find the cache you will have to solve the following;



 
Nå er ikke denne oppgaven hentet fra Bodø, men den er en av de vi logget på Gran Canaria i fjor. Piece of Cake, heter den.  Klikker du på linken kan du se hele oppgaven. Så du ser; en geocachers verden kan være veldig frustrerende....


Av de 13 jeg hadde koordinatene til fikk vi logget hele 10 stykker. En var på ei øy utenfor Bodø, så den prøvde jeg ikke på. En var ved havna i et ekstremt folke-hav, den ble umulig å lete etter. Den tredje leta jeg etter 2 ganger, men selv med hjelp fra cacheeier, fant jeg den ikke....


Søndag formiddag startet jeg på en liten runde i yttre-bynære-strøk. Fikk logget 2 cacher og besøkt Travel Bug hotellet på flyplassen, hvor jeg kunne gi ytterligere en travel bug haik videre på sin ferd. Så tok jeg runden rundt Soløyvatnet og logget alle 5 cachene som var rundt der. I den siste fant jeg en nydelig geocoin som også ble med meg videre på ferd ut i verden.

Etter hvert var klokka blitt så mange at jeg måtte tenke på hjemveien, men først fikk jeg logget 4 cacher som var på vei ut av byen. Jada... jeg vet... det ser snodig ut når jeg "turner" midt i et lyskryss... men må mann, så må mann....


Veien mellom Bodø og Fauske er kjedelig. Så jeg tok en siste stopp her før jeg kjørte hjemover. Det var her broen på det øverste bildet befant seg. Denne cachen leta jeg så lenge etter at jeg spurte to andre cachevenner om hjelp. Selv med betydelige mengder hjelp slet vi kolosalt, men så fant vi den, 10-13 meter fra nullpunkt, kilt fast nedi ei bjørk... ergo brukte vi 5 minutter ekstra på å grave den løs.... 

Neste stopp var Saltdalsenteret, hvor jeg fikk meg en veldig god middag fra en flott buffé. Jeg kunne telle opp loggingen av 38 cacher - og geocaching-entusiasten (meg) var veldig fornøyd. Så var det bare å sette seg i bilen, grue til å komme til vinterland igjen.... brrrr..... Men når jeg kom hjem var nesten all snøen på plenen borte; det er håp for en ny sommer!!!!  :) 


Jeg håper alle sammen får en flott uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!