onsdag 23. mai 2012

Ny Bodøtur med geocaching og shopping!

I går våknet vi til strålende sol. Jeg og minstemann la i vei mot Bodø; mye shopping og litt geocaching stod på programmet!

Vi stoppet først på Saltfjellet og fikk logget en cache der - og for 2. gang klarte jeg å miste cachepenna mi... Kostbar hobby dette...

Videre gjennom Saltdalen, i snøfritt landskap som badet i sol, før vi stoppet på Saltdalssenteret og fikk oss soft-is! Lykke!

Like etter Rognan var det to cacher til som fristet. "Botn Tysk kirkegård" og "Botn Jugoslavisk kirkegård", begge tragiske minner fra 2. verdenskrig. Men de lå i et vakkert landskap og vi fant begge to, før vi fornøyd kunne kjøre videre.

I tolv-tia var vi fremme. Armene ble raskt lange og tunge av handleposene som skulle bæres. Flere turer til bilen for å laste av. Etter hvert fant vi Egon og fikk oss pizza. Som vanlig; god pizza! Etter ennå litt mer shopping innså vi at klokka var blitt 18:00 og vi var nødt til å starte på den drøye 3 timer lange hjemreisen. Bare en cachestopp til på vei ut av byen; "1-2-3 Kystriksveien" ble også logget.

Vi hadde også to stopp til for at minstemann skulle få logget 2 av de heller spesielle cachene jeg og Harald fant forrige helg. I tillegg til at vi fikk bunkret en kopp kaffe og en kopp kakao for at vi skulle klare å holde oss våkne på hele hjemturen.

Rein langs E6 er ikke et sjeldent syn, men de er uberegnelige dyr, som plutselig kommer løpende ut i veien, så vi kjørte sakte forbi og stoppet for å ta bilde!

Ca halv ti var vi hjemme igjen og kunne pakke ut av bilen... haugene med handling ligger fremdeles utover spisebordet, så jeg burde vel strengt tatt gjort noe med dem! ;)

Ellers går dagene med til å planlegge mer geocaching. Jeg lager PQ for å gjøre det enklere å laste inn cachene til GPS'en, som helt sikkert begynner å bli overbelastet av cacher.... men den får tåle noen til... Ja, og så planlegger jeg århundrets overraskelse til neste tirsdag, men det får jeg komme tilbake til etter hvert, for å ikke ødelegge - slik at det ikke blir en overraskelse.... Man vet jo aldri hvem som kunne finne på å lese dette....  ;)

Nok en solrik dag i nord i dag! Da er det godt å være nordlenning!!!
Ha en strålende dag der ute i den lille verden!!!  :)

4 kommentarer:

  1. Så fint snøen er på smelt hos dere også endelig!

    Sool over hele Norge!

    Ønsker deg en fortsatt solfylt dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt fantastisk å se at den faktisk smelter! :)

      Slett
  2. Så bra at dere hadde en fin tur, full av både cacher og shopping! Såvidt jeg vet har jeg aldri sett ville reinsdyr (har sett de i dyrehage), satser på at jeg får sett et eksemplar eller to av rasen i juli :)
    Spennende med overraskelser da, du må fortelle oss når mottakeren har blitt overrasket :)
    Stor varmeklem fra sommer-sør :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har du aldri sett reinsdyr langs veien?!?! Ja, da tror jeg nesten vi må finne noen i juli!!! Elg og rein langs veiene er et dagligdags problem her i nord, spesielt nå om våren før de kommer seg til fjells!

      Alle får helt klart vite hva overraskelsen er, hvem mottakeren er og hvordan vedkommende reagerer! INGEN TVIL!!! :)

      Denne gangen kan jeg sende vår-klemmer i retur! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!