onsdag 9. oktober 2013

Jeg har hatt en fabelaktig Oslo-tur!

Det er ikke ofte jeg har lagt ut på de store reisene innad i Norge, men hvorfor ikke? Jeg klarer meg da fint selv?!?! ;) Helga som er gått ble en strålende suksess for dette villmarkshjertet, midt i tigerstaden; Oslo!

Nå var hovedmålet med reisen å overaske Kjersti med å dukke opp i bursdagen hennes... noe jeg klarte med glans... :) Jeg trodde at jeg enkelt skulle finne frem til stedet hvor feiringen var, helt uten ett eneste problem, men utfordringene stod i kø. Sen avreise fra Oslo, noe som i utgangspunktet ville føre til at jeg kom en times tid senere enn planlagt... men etter å ha handlet litt nødvendigheter på ett handlesenter i Halden, innså jeg at å finne frem til skogen ikke var verdens enkleste sak...

Til tross for at jeg hadde vært her før (mai 2012), hadde bil-GPS, kopi av papir-kart og koordinater, ble det et sørgelig surr for å finne frem. Først kl 15:30, over 2,5 timer etter planlagt ankomst kunne jeg tusle gjennom skogen mot latteren og bursdagsfeiringen. De siste meterene var jeg så skjelven at jeg følte meg som et aspelauv i vinden... Jeg hørte Eileif si; "Det kommer folk!" og sekunder etter så jeg Kjersti komme løpende mot meg! :) OMG! Det var godt å kunne gi henne en skikkelig bursdagsklem!!!

Det ble en kjempekoselig stund i skogen. Jeg spurte om Kjersti og Eileif ville bli med og gå en tur rundt på Fredriksten festning - og det ble de. I overkant av to timer tuslet vi rundt der i solnedgangen og skravlet. Det blir aldri nok tid...

Ellers ble helga brukt til å besøke en venninne og gu'dattera mi i Svinndal - overaskelsesbesøk det også- og igjen; det blir aldri nok tid...

Jeg var også å så "Gåten Ragnarok" i storsalen på Colosseum - en stor opplevelse for en nordlenning i storbyen. Jeg mener; jeg har aldri sittet i en kinosal som tar over 970 mennesker!!! Vikingemuseumet og Kon-tiki museumet ble det tilbrakt mange timer på. Jeg fant en god del cacher (selvsagt må man cache litt når man først er i hovedstaden) - og var og gikk på Operataket. Jeg er strålende fornøyd! Men det ble ikke nok tid....

Jeg lovet venninna og gu'dattera mi i Svinndal at jeg skulle prøve å få til en skikkelig langhelg til i Oslo før jul. Da må økonomien først vurderes nøye - og jeg vil ha trivelig reisefølge som interesserer seg for de samme tingene som meg! Jeg vil på Akershus festning, inn og se Domkirken når den er nattåpen, julemarkedet på Norsk Folkemuseum og spise julebordsbuffet på Frognerseteren. Ja, og så cache litt også! ;)

Så hvis jeg nå klarer å få til en tur til før jul, så håper jeg at jeg får både en hel dag i hovedstaden sammen med gullene mine fra Svinndal - og at det lar seg gjøre å dra på en lang skogstur med Kjersti og Eileif! ... og håper at det blir nok tid!

Her sitter jeg i nord, fjellet skriker etter besøk, men jeg skal jobbe 6 netter først (har nettopp kommet hjem etter første) - og prøver å bearbeide alle inntrykkene fra helgas små og store opplevelser. Jeg er så vanvittig glad og hadde det så utrolig fint! Håper virkelig jeg kan reise sørover igjen i desember...

2 kommentarer:

  1. Jeg har gått litt tom for ord, men jeg prøver igjen: Tusen takk for overraskelsen, det betyr så utrolig mye for meg at du kom! <3
    Nei, det blir ikke nok tid. Sånn er det når landet vårt er langt og avstandene store og man skal rekke så mye som mulig på kortest mulig tid. Jeg skal finne en måte å bli rik på slik at det blir lettere å ha nok tid og nok penger til å sees oftere.
    Klem til snuppa!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er så glad for at jeg hadde mulighet til å reise! Du betyr så vanvittig mye for meg! :)

      Hva om vi prøver å brette Norge sammen på ett vis?!?! Landet er jo bare så alt for langt... På den andre siden; jeg har jo innsett at det faktisk bare tar 1,5 timer fra Bodø til Oslo - og så kjøringen til Bodø og til Halden - så verden er ikke uoverkommelig stor! Jeg skal helt klart bli flinkere å reise innad i Norge! :)

      Det hadde vært veldig kjekt om du fant en måte å bli rik på! Det hadde virkelig gjort seg! :D

      Håper du får en super helg!
      Bamseklem

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!