torsdag 31. oktober 2013

Jeg setter opp kjøkkenvegg!

Det har vært stille tider fra Villmarkshjerte. Turer er det få av, været er skrekkelig og det beste er å komme i gang med alle tingene som bør gjøres hjemme.

Først og fremst har jeg fått opp en vegg på kjøkkenet! Jepp, jeg har gjort alt selv! Helt alene! Underveis ønska jeg meg flere ganger fagbrev som snekker... men det gikk bra uten! Det første bildet er slik det så ut i utgangspunktet. Vanlig trapp opp til loftstua.

Så fjerna jeg alt av halv-vegger og gelender og det som ellers var unødvendig - og stod igjen med ett nakent utgangspunkt.

Planene endret seg mye underveis, for jeg hadde egentlig ikke tenkt å fjerne så mye som jeg gjorde, men jeg fant ut at det var like greit å starte helt fra begynnelsen av.

Som tenkt, så gjort. Jeg fikk opp noen stender, isolasjon og veggplater (både mot kjøkken og trappoppgang). Flytta ned døra som før stod øverst i trappa, ergo stikker ikke all varmen av og ender på loftet - hvor han som bor der har hatt badstu til en hver tid....

Resultatet ble rimelig bra, om jeg skal si det selv. En liten hylle fikk jeg også bygget inn, sånn at jeg kan ha noe "dill-dall" på kjøkkenet også!

Etter hvert skal døra males hvit, men det får vente litt. Jeg har ennå litt igjen rundt trappehullet og en liten bit veggplate ved skapet, men det tar jeg til helga.

Jeg har også alt arbeidet på andre siden av veggen - altså i trappa, noe jeg også skal begynne på i helga, innimellom nattevaktene.

Vel, hvem sier at kvinner ikke kan få det til selv?!?! For det er klart vi kan - når vi vil!

Ha ei strålende helg folkens!

4 kommentarer:

  1. Jeg er superimponert! Flinke handy-woman-snuppa! Ble veldig bra, og så mye mer praktisk det må være å ha trappa innebygget istedenfor sånn som det var. Ihvertfall så lenge den er på kjøkkenet.
    Stor torsdagsklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ble veldig bra! Og for han som bor på loftet er det en ny verden, for han kan jo regulere varmen mer selv nå. Og så ser det mye koseligere ut på kjøkkenet. Klemmer tilbake!

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!