mandag 13. januar 2014

Tur til Bjynnlisletta!

Det er blitt kaldt her i nord. I dag var det minus 15. Sola viser seg over fjellene, men treffer ikke byen helt skikkelig ennå. Men sol betyr DAGSLYS og det er veldig godt!

Ranatraskenkortet trengte å bli klippet og jeg trengte en tur ut i naturen. Bjynnlisletta tenkte jeg var ett vanskelig turmål å nå vinterstid, men det var det slett ikke. Jeg kunne parkere 7-800 meter (luftlinje) fra klippepunktet, så var det bare å følge traktorveien oppover og inn i skogen. Bjynnlisletta ligger bare inne i skogen, dette er ikke ett sted med utsikt mot noe annet enn skog, men på vei til og fra er det fantastisk utsikt (bildet under her).

Steinhard skare i skogen gjorde det lett å gå, men på traktorveien var det isete og glatt. Jeg må skaffe meg brodder for å ha under skoene, for det er egentlig veldig fint å gå på skaren. Da er det dumt å ikke ha "pigger" under skoene slik at jeg kan gå trygt.

Etter å ha klippet Ranatraskenkortet og tuslet tilbake til bilen, fortsatte ferden ett lite stykke til utover Kystriksveien. Jeg ville nyte det lille som var igjen av dagslys i dag - og få signert en av de nye cachene som er dukket opp.

Den siste resten av lys-stråler ble fanget ett par minutter før cachen ble fisket frem og signert.

En kort, men nydelig turdag!

2 kommentarer:

  1. Så nydelig det siste bildet var! Hjerteklapp ♥
    Kaldt her også, 14 grader i dag- det er ti grader varmere enn det var i går!!! Man kjenner at man er til ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Fy f.... Har du hatt minus 24 allerede? Skrekk og gru!
      Jeg synes mine minus 15 er ekstremt ille og langtidsvarselet sier at det skal fortsette.

      Men det positive er at med kulden - og at sola vender tilbake, så kommer alle de nydelige fargene frem på himmelen igjen! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!