torsdag 1. januar 2015

Dagens geocache 1. januar!

Etter jule- og nyttårsfeiring er det godt å komme ut en tur. Derfor lastet jeg Rana sine (for meg) 31 gjenværende vintersikre geocacher inn på GPS'en og bestemte meg for å prøve på en av dem. Til tross for at jeg la cachene inn på GPS'en valgte jeg å la være å ta den med....

Cachen skulle, i følge tidligere logger å dømme, skulle ta meg på en ørliten vandring langs fjorden. Det passet veldig fint i kveld. Plaskregn og vind gjorde at det ikke fristet med noen langtur.

I mørket, bare med lysene fra byen, havna og ei lita lommelykt tok jeg fatt på vandringen fra bilen mot nullpunktet til cachen. Jeg forsøkte å bare trå på gresskvastene som stakk opp av isen for å unngå å gli og falle så lang jeg er.

Mens jeg leta stoppet jeg opp og tok bilde av omgivelsene. Isflakene på fjorden fløt innover mot land og lå og skrapte mot steinene.

Jeg måtte lete litt før jeg fant den lille boksen. Elendige satellittforhold, bruk av mobilens geocachingapp og ett område med veldig mange gjemmesteder gjorde søket etter cachen litt mer tidkrevende enn jeg hadde antatt.
 
Vel, ved 20 tiden i kveld kunne jeg signere årets første cache! Søkk våt og iskald var jeg blitt, men på vei hjem igjen hadde jeg en veldig god følelse; ett nytt geocachingår er i gang!  
 
Godt nytt år, folkens!



3 kommentarer:

  1. Godt nytt år, snuppa!
    Med nesten 1300 funn i fjor har du virkelig satt standarden, og jeg kommer aldri til å ta deg igjen i totalt antall. Jeg er så imponert at du aner ikke! Håper du får et like godt og innholdsrikt cacheår i år :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nytt år til deg også, englekvinnen!

      Man skal aldri si aldri. Livet er bølgedaler. Geocachinga er bare blitt både en besettelse og en lidenskap for meg, som du vet.... da har det en tendens til å "ta av"!

      Slett
    2. Så lenge du koser deg med det, så er det ikke viktig om det er en besettelse, en lidenskap eller noe helt annet :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!