torsdag 29. januar 2015

"Har du en ny flamme?"

(les innlegget med en stor dose latter og ironi)

"Har du en ny flamme?"
"Er det noe på gang?"
Jeg blir ofte spurt, men kan bare riste på hodet. Ingen ny flamme i mitt liv. Selv om jeg svarer at jeg ikke stresser med det og har det veldig bra alene, så kommer ofte de trøstende ordene;

"Drømmemannen dukker nok opp en dag og tar deg med storm!"
Joda, det kan godt hende, men som sagt; jeg har det helt fint alene! Ingen trenger å "trøste" meg, jeg vet hva jeg vil og hva jeg ikke vil, så denne "drømmemannen" skal være "faan'te'kar" ;)

Nå har jeg ved flere anledninger sagt at jeg sitter beinhardt hjemme og venter på at drømmemannen skal ringe på dørklokka jeg ikke har, ja, for såpass til mann må han da være, at han finner frem hit og monterer ei dørklokke som jeg ei heller vil ha, for så å ringe på den?!?!

Det er litt forbausende at folk, både dem som kjenner meg og dem som ikke gjør det, er så opptatt av om jeg har noe på gang?!?! Altså; vi har jo Facebook, jeg skal da klare å oppdatere sivilstatusen min der så snart det er aktuelt, så trenger ingen være i tvil. Er det ikke derfor vi har Facebook? For å fortelle alt om oss selv og finne ut alt om alle andre?!?!

Selvsagt hadde det vært kjekt med en kar som kunne invitert meg på "date", vært med på tur og massert alle de såre musklene i kroppen min (etter all snømåkinga og snekringa). Klart det hadde vært fantastisk å kunne spise romantisk middag og drikke rødvin sammen med noen en lørdagskveld, ingen tvil om det, men jeg kan lage god mat og drikke rødvin helt fint alene; og dere aner ikke hvor lett praten går når jeg snakker med meg selv; jeg er enig i det aller meste jeg selv sier!

Det er mulig at jeg er blitt for gammel til å holde på med alt styret det er å treffe drømmemannen. Og når jeg nå analyserer ordet; 'drømmemannen', hva ser jeg da? Jo, ordene; 'drømme' og 'mannen'. Hva skjer så når jeg våkner opp fra drømmen? Poff! Så var drømmen borte og bare mannen er igjen! Altså ikke noe å stresse med, jeg kan bare drømme videre...

Jeg håper alle sammen får en flammende og drømmende helg!

3 kommentarer:

  1. Den rette mannen for deg er der ute ett eller annet sted, og selv om det er en stor klisje, så vet jeg at han dukker opp når du minst venter det og når du er minst forberedt og når du absolutt ikke leter :)
    Snøklem sørfra!

    SvarSlett
    Svar
    1. He, he....
      Jeg lurer på om du er blitt litt miljøskadd av all snøen dere har sørpå?!?!!

      "Mr. Rett Mann" finnes sikkert, men som sagt (2000 ganger før); Jeg har det helt fint alene!

      Stor klem tilbake

      Slett
    2. Snøen forsvant dagen etter at den kom ;)
      Joda, jeg vet at du har det helt fint alene, og det er ingen som sier at du MÅ ha en mann for å ha det bra :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!