søndag 25. januar 2015

Skitur til Stortjønna!

Det var på høy tid å komme meg ut på tur igjen. Etter mange dager med ekstremkulde, steg temperaturen opp mot 0 grader, så da er det levelig utendørs.

Jeg leta frem skiene, børsta ett tykt lag med støv av dem og kjørte til startpunktet for turen, Skillevollen.

Som så mange ganger før valgte jeg å ta skiheisen opp på fjellet. Der startet jeg GPS'en og lot tellerverket begynne å gå. Nytt Ranatraskenklipp ventet.

Jeg fulgte den oppkjørte løypa frem til Stortjønna, så tok jeg av mot grillbua og klippepunktet. Klippet Ranatraskenkortet og fant ett nytt skispor å følge i retur. Det endte etter hvert opp i den oppkjørte løypa igjen. Mye bedre å gå i skogen enn å gå i veien for alle som er ute og trener i løypene.

Siden jeg ikke vil kjøre ned slalombakken på ski, fant jeg frem til ei sti som folk går opp på føttene. Så veien ned fra fjellet gikk jeg, med skiene i hendene. Fungerte fint det!

Totalt ble det en tur på 6,5 km og som varte rundt 1,5 timer. Jeg fikk testa den nye tursekken min. Den er minst like god som den gamle å bære.

Selv om det var fint skiføre i dag, så gleder jeg meg veldig til snøen forsvinner :)

Årets turdag nr.1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!