søndag 4. januar 2015

Ny tursekk og en flott geocache!

Årets aller beste julegave fikk jeg fra gutta mine. Ny tursekk, rød til og med. Den gamle var utslitt, glidelåsen var gått i stykker, så den hang bare sammen med godvilje og bunnen var en smule hullete. Men Bergans holder mål, den gamle er over 10 år gammel, noe som, med mitt bruk av den, må sies å være mer enn godkjent kvalitet.

Jeg har ikke fått prøvd den nye, men jeg har montert merkelappene og ellers det utstyret jeg pleier å ha hengende utenpå sekken; temperaturmåleren til GPS'en og feste for penn. Nå gleder jeg meg til prøvetur!

Prøveturen håper jeg å få til neste helg, etter 5 nattevakter er det alltid godt å komme ut på tur. Om det blir med ski på beina eller på bar mark får værgudene bestemme.

At det blir en geocachingtur er jeg helt sikker på. Det hadde vært moro å finne flere cacher av dette kaliberet. For jeg kan love dere at jeg ble stor i øynene når jeg kom til nullpunkt for denne. Jeg har logget langt over hundre fuglekassecacher, men denne slår dem alle med god margin. For ett kunstverk! Ja, den finnes i skogen her i Rana. Helt fabelaktig! (og hvis du nå sitter og irriterer deg over at jeg har publisert bilde av den... jeg har fått lov av eierne...)

Nå er det bare å gjøre seg klar for nattevakt. Det har vært godt med noen dager fri, selv om jeg var syk de tre første av dem.

Ha en super søndag, folkens!

3 kommentarer:

  1. Grattis med ny og lekker sekk! Den falt i smak her hos meg også, men nesten alt med fargen rødt gjør jo det :p
    Jeg logget flere fuglekasser i Gardermoentraktene om tirsdag, og to av de var så fantastiske at jeg skulle ønske jeg kunne gi flere FP'er til de. Moro med sånne som virkelig er utenom det vanlige!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg er veldig fornøyd! Rødt slår aldri feil hos meg og deg, Kjersti ;)

      Jeg blir så glad av fuglekassecacher, så lenge hullet er tettet igjen, det er ikke like moro å åpne og finne en vettskremt liten fugl inni...

      Slett
    2. Det er sant, det er en nødvendighet at hullet er tettet igjen eller at det ikke er noe hull der i det hele tatt!

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!