onsdag 13. juni 2018

Rabarbrasyltetøy!

Siden det er en del rabarbra på eiendommen fant jeg ut at jeg skulle bruke den til å lage rabarbrasyltetøy. Derfor tok jeg med ca 2,5 kg til Mo  helgen.

Denne gangen laget jeg syltetøyet med kanel og vaniljesukker i tillegg til rabarbra og sukker.

På søndag hadde jeg 8 bokser kjempegodt syltetøy, hvorav 5 er kommet i fryseren her på Solbakken og 3 ble igjen hos yngstemann på Mo. Han elsker rabarbrasyltetøy, men spiser det som dessert med vaniljesaus på. Det er veldig godt det også.

Det er mye mer rabarbra som står igjen her, så det blir mer syltetøy. Jeg tenkte bare at jeg skulle la dem stå en stund til for å vokse seg litt større.

Jeg ønsker dere alle en fin uke videre.

I dag skinner sola, så selv om det er kaldt (bare ca 10 grader) er det veldig godt med sol.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!