mandag 24. februar 2020

Jeg trengte ett skrivebord!

Jeg trengte altså ett skrivebord. Ett sted hvor jeg kunne ha pc, skrivesaker, notatblokk, permer og skriveren. Til nå har kjøkkenbordet fungert som "kontor", noe som har vært bare rot.

Vi har massevis av paller, i hovedsak har jeg brukt dem til å lage gjerde, men hvorfor ikke bruke en til å lage skrivebord?

Jeg søkte på Instagram og fant flere varianter av palleskrivebord. Det ene så ut som ett som var greit å lage, så hvorfor ikke prøve?

I dag var det sol og ganske så fint å holde på med ett prosjekt ute.

I garasjen fant jeg en tørr palle, saget vekk halvparten og brukte det som ble saga bort til å lage bordplate. En våtere palle, ute i gjørma, ga meg føtter og hylle under.



Det var slett ikke så komplisert. Det var jo bare litt måling, tenking, saging og skruing.

Etter pussing, vasking og to strøk maling, hadde jeg laget meg ett prima lite kontor. Jeg er veldig fornøyd. Jeg kan se på utsikten ut av vinduene og har god plass til diverse nødvendigheter.

PS! Nei, vi har ikke det grusomme gulbelegget på kjøkkenet. Det er bare male-søle-underlag.

Det er sånne prosjekter som dette som er gøy å holde på med. Utløp for kreativitet og byggetrang.

Ser dere det flotte pleddet mitt, som henger over stolen? Det har jeg strikket i egenkomponert keltisk mønster, av egenprodusert garn fra gammelnorsk spælsau som tusler rundt på Alstenøya.

Neste prosjekt? Ja, det var det da.... hmmmm....

Ha en super uke videre :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!