tirsdag 18. februar 2020

Vi har hatt en flott tur til Gran Canaria!

De 8 dagene på Gran Canaria har gått så alt for fort. Det har vært godt med sol og varme, rett og slett skikkelig energipåfyll.

Vi har ikke kjørt så mye rundt som vi gjorde på forrige tur. Men en tur til øyas høyeste punkt, Pico de Las Nieves, ble det.

Vi dro også på en markedsdag i Vecindario, der var det bare lokalbefolkningen som handlet.
Det var enormt mye folk. Jeg hadde håpet å få kjøpt noe krydder, men det var det lite av, så jeg fikk nøye meg med ett glass lokalprodusert honning. Ett glass som sørgelig nok ble knust i kofferten på vei hjem. Klær, grønnsaker, frukt, bakevarer, kjøtt og alskens håndtverks varer ble solgt fra bodene.

På en av vandringene våre i Puerto Rico fikk jeg tatt bilde av ei lita firfirsle, før jeg måtte stoppe Lasse fra å stappe fingeren borti den. De biter seg skikkelig fast hvis de får sjansen.

Nest siste dagen var vi på Amadores stranda hele dagen. Vi har ikke slitt ut noen solsenger før, men denne dagen var vi strandløver hele dagen. Vi bada i havet flere ganger og lå til grilling i sola. Neste gang vi er i sydenland vil jeg ha en diger vannmelon-flytemadrass, det så gøy ut! Joda, jeg er litt mer enn middels barnslig ;)

Det ble litt geocaching på turen, men siden varmen var så intens ble det ikke noen lange fjellvandringer denne gangen, så vi endte opp med rundt 50 funn. På bildet ser dere 3 av de litt festlige cachene og det med GPS'en er funn av en mystery som var veldig vanskelig både å løse og finne. Den stoppa vi innom på vei til flyplassen, siden den er plassert i en park på østsiden av øya.

Hjemreisen gikk greit. Vi reiste med Norwegian, ett fly som til min store fornøyelse var lappa sammen med gaffatape inne i kabinen. Jepp! Du leste riktig. Ett av lyspanelene i taket var løsna - og det var brukt gaffatape til å holde det på plass. Siden vi landa ved 23:30 tiden på Gardermoen, ble det hotell der før SAS og Widerø frakta oss vel hjem til Helgeland.

Vi gleder oss allerede til neste tur, når nå enn det måtte bli.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!