lørdag 15. februar 2020

Valentines day!

Som jeg nevnte til slutt i forrige innlegg var jeg veldig spent på hva unge lovende Olsen hadde planlagt på Valentines day... det kommer jeg tilbake til.

Dagen startet med at vi bestemte oss for å ta turistbalja fra Puerto Rico til Puerto de Mogan. Vi pakka sekken og tusla ned i havna. Været var overskya, men innen vi ankom Puerto de Mogan skinte sola.

Fredag er det marked der, så det var enormt mye folk. Vi fikk etter hvert kapret ett bord på en restaurant så vi fikk spist lunsj før vi la ut på tur.

Jeg har vært utaldige ganger i Puerto de Mogan, men viste ikke at det var en arkeologisk utgravning der. Det fant jeg ut ved en tilfeldighet dagen før vi dro. Vi tusla opp dit, stedet kalles Cañada de Los Gatos og viser en liten bosettning. Utrolig hvor likt det er som folk bodde i Norge for 1000 år siden.

Etterpå tusla vi litt i gatene, fant noen geocacher og drakk Sangria på restauraten ved fyret. Vi ante ikke når siste båten gikk i retur, men heldigvis kom vi til den en halvtime før den skulle gå.

Vel tilbake i leiligheta ordna Lasse til mat på verandaen. Solnedgangen var nydelig og han hadde gjort det skikkelig romantisk med levende lys, ost, kjeks, vin og masse tilbehør. Det ble en veldig fin avsluttning på en flott dag i varmen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!