mandag 24. februar 2020

Jeg laga ett badekarbord!

I uværet har jeg vært lite ute. Det er bare blitt små turer for å sjekke dyrene og gå tur med hårballene.

Siden vi ikke har tv, kan jeg bruke tiden til å være kreativ.

Badet vårt ser ikke helt moderne ut ut, det er orginalt 1960. Likevel er det ikke så ille at vi har prioritert å gjøre noe med det.

Men siden bare tak, lister, maling av skapdører, vaskemaskin, benk, hyller, avløp, taklys og selvfølgelig strøm, er det eneste som mangler på vaskerommet, ja, så fant jeg ut at badet kunne få en bitteliten ansiktsløftning.

På, jeg tror det var pinterest, fant jeg bildet til høyre. En sånn kan jeg lage, tenkte jeg, og gikk ut for å finne noen plankerester.

Etter litt måling, saging og 20 skruer, hadde jeg ett prima badekarbord. Materialen var skitten og våt, siden jeg fant dem på bakken ute i gjørma. Så den måtte vaskes og tørkes før den kunne få ett strøk med beis. Bordet har kanter på siden, så det kan ikke gli og falle utenfor eller oppi badekaret. Men det kan flyttes frem og tilbake etter behov.

Jeg er strålende fornøyd. Nå kan jeg ligge i badekaret og ha ett sted å legge lesestoff og andre ting som ikke bør bli våte.

Flere slike små prosjekter til badet er under planlegging. Men det er kanskje lurt å få gulv, vegger, tak, vinduskårmer, listeverk, taklys, baderomsinnredning, avløp og selvfølgelig strøm dit først. Og før jeg går i gang med det, skal vaskerommet gjøres helt ferdig.

Det er godt huset begynner å bli ferdig, det er bare badet og vaskerommet igjen. Etterpå kan vi kose oss med å bare gjøre andre ting. Kanskje til og med få rydda opp på eiendommen og drs mye mer på lange turer.

Håper dere har hatt ei fin helg i uværet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!