tirsdag 15. november 2011

Helt utrolig hva man kommer over i skogen!

Etter å ha vært å hentet juletreet vårt, stoppet jeg på en igjengrodd rasteplass for å få lokket av kantarellsuppe-koppen min. Hva er det jeg ser ut av sidevinduet? Snodige greier. Så jeg glemte suppe-kopp og lokk, tok fotoapparatet i hånden og gikk ut.

Der blandt og i en klynge med bjørketrær var det fullt av hjerter, fisk og fugler!!! I skogen!

Et helt fantastisk kunstverk, satt sammen av mange små fantastiske kunstverk. Jeg ble vanvittig imponert! :)

Et lite info-skilt kunne fortelle at det var et kunstprosjekt, satt sammen av elever og ved Formgivningsfag, Design og Håndverk fra Mo i Rana og Saltdal. De hadde satt sitt preg på 5 rasteplasser mellom Mo og Rognan. Da er det virkelig en grunn til å stoppe og se på rasteplassene langs denne strekningen for å se.

På info-skiltet stod det;
"Vi ønsket med dette å sette fokus på de kreative fagene, og vise verdien av estetisk virksomhet."

Det klarte de i mine øyne. Det var vakkert, rett og slett vakkert. Sånn kunst vil vi ha mer av. Ikke sannt?

Og så glad jeg ble for dette fargerike innslaget i det grå høstværet!!!

Er det ikke fantastisk for en kreativitet som finnes blandt ungdommen?

Jeg lot meg storstilt imponere!

Jeg håper bare vinteren ikke ødelegger kunstverket, for dette var koselig!

5 kommentarer:

  1. Så moro! Og så du som er så glad i hjerter! :) Fine rasteplasser er det dårlig med her i Norge, men det skal faktisk ikke mer til enn noe sånt for å gjøre en rasteplass koselig.

    SvarSlett
  2. En kjempeidè av kunstgruppa :)

    SvarSlett
  3. Hjerter er fantastiske!

    Og tenk å bruke dem på denne måten?!?!

    Jeg er full av imponasje! :)

    SvarSlett
  4. Så nydelig! Et herlig påfunn! :D

    SvarSlett
  5. Utruleg vakkert og tøft! Så artig å oppdaga slike "skattar" :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!