torsdag 9. april 2015

Nytt forsøk med tursekk!

Osprey Xena 85
Man kan si det sånn at den Bergans sekken jeg kjøpte før påske, den holdt overhode ikke mål. Uansett hvordan den ble justert så var den grusom å bære. Så da dro jeg og leverte den tilbake. "30 dagers fornøyd garanti" på XXL. Jeg var ikke fornøyd kan man si.

Dermed dro jeg innom Sport1. Jeg viste hva jeg ville prøve nå. Osprey. Sekken fikk heller koste litt mer, jeg må ha en sekk som er god å bære. Karene på Sport1 kan sakene sine, kjenner produktene og vet hva som er lurt og ikke. Jeg endte opp med en litt større sekk enn planlagt, men det gjør ikke noe, jeg må jo ha med hundemat og litt ekstra nå fremover.

Sekken er en Osprey Xena 85 (link), rød til og med. Den ble pakket til 9 kg. Jeg merket den ikke på ryggen når den var rett justert. Siden det er lov å prute litt, ble den samme prisen som Bergans sekken. Fornøyd med det, selvsagt.

Ellers går dagene med til å bli kjent med Mira. Hun er ett fornøyelig vesen og virker til å trives godt her hos oss. God dialog med tidligere eier gjør alt så mye enklere.

På vei hjem på tirsdag ble det tatt noen "snapp'er". Det var tydeligvis festlig.

Her er "print screen"-bilde av to av dem.

Første bildet ble tatt etter en rask stopp like før om Fauske.

Det andre mens vi venta på kolonnekjøring over Saltfjellet. Da var jeg rimelig trøtt og sliten etter lite søvn og laaaaaaaaang kjøretur.

I dag blir det tur i skogen for å se hvordan Mira løper. I morgen blir det tur med pakket nysekk for å teste den.

Livet er bare helt fantastisk!!!

2 kommentarer:

  1. Veldig dumt at Berganssekken ikke var noe bra, men veldig godt at du har funnet en ny og rød og fin! Håper den funker som den skal!
    Awww, så søte dere er! For ei herlig kosejente Mira ser ut som :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dumt, men det var andre dumme ting med den sekken i tillegg til at den var fryktelig å bære; man fikk ikke tak i vannflaska fra lommen uten å ta sekken av seg og reimene hang og slang overalt. På plussiden kunne den åpnes slik som man åpner en bag, så den var veldig oversiktlig.

      Jeg håper virkelig denne sekken holder mål. Jeg får nå testa den på tur om ei uke. Om været tillater det, så skal jeg til Saltfjellet igjen. Da blir sekken testet på samme ruta som den forrige :)

      JA! Er vi ikke søte sammen?!?! Hun syntes selfi'er var veldig festlig :)

      Slett

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!