lørdag 7. mai 2016

På loffen i Nord Trøndelag ♧11♧ MEGA event i Steinkjer!

Sola stekte mot lavvoduken når vi våkna i morres også. (Bildet er tatt den første dagen i denne campen og da var det litt yr i luften).

I dag skulle vi kjøre inn til Steinkjer for å delta på MEGA eventet. Men først måtte vi koke kaffe og fikse litt nistemat til denne utflukten.

På veien innover hadde vi planlagt å stoppe og få logga så mange mystery som mulig. Jeg har jo løst alle i Nord Trøndelag i vinter, så jeg hadde selvsagt veldig lyst til å få logga dem.

De par første gikk greit, men så stoppa vi på en som ble veldig festlig for kjæresten.... Når det står "ikke rør" på en bryter på boksen... Ja, da kan du  helt sikker på at det ble "av-og-på-av-og-på" *ler*.

Vi tok oss tid til en liten tur i skogen for å få logga noen. Godt å tusle litt både for to og firbeinte innimellom all kjøringa.

Etter hvert gikk klokka så fort at det ble på tide å dra til eventet. Siden selve eventet varte fra tidlig morgen til langt utpå ettermiddagen, var det ikke så mye folk samla når vi var der, men vi fikk hilsa på både CO for MEGA'en og på mange av geocacherne fra mitt distrikt.

Ett tydelig tegn på vår er dukket opp; hvitveis. Godt å se at landskapet våkner til liv igjen etter vinterdvalen. Snart er det sommer igjen og det kjennes på hele kroppen.

Etter eventet ble det litt mer caching, før vi la veien tilbake til camp. Nok en kveld med pølse-bål utenfor lavvoen, rødvin ognoen kast med fiskestanga som resulterte i 2 små fine ørret.

Siden jeg mista den første, gikk jeg ut i elva (med joggesko) for å få på land denne... Det resulterte (selvsagt) i at jeg ble våt til langt oppå anklene.... noe som i sin tur gjorde at jeg hev av meg jakken og besluttet at jeg skulle bade i elva.... "varmt" og forfriskende smeltevann fra fjellet....

Fantastisk hva jeg finner på.... iskald tuslet jeg tilbake til lavvoen og fikk av meg alle de søkk våte klærne.... Rett i soveposen og sovna tvert.

Lasse tok også noen kast med stanga og dro på land en ørret han også. Litt mindre enn min (heldigvis) *ler*

Vel, sånn kan det gå. Strålende fornøyd med dagens 39 cachefunn, fin-fin ørret og en koselig kveld i camp.

Jeg trengte nok å sove, for jeg var rimelig utslitt....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil gi meg en kommentar!